۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
همزمان با هفته دولت صورت می گیرد

افتتاح6 پست اسکله جدید در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد

شش پست اسکله جدید به ارزش 160 میلیارد تومان همزمان با هفته دولت در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد به بهره برداری خواهد رسید.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۶۳۳۵
افتتاح6 پست اسکله جدید در منطقه ویژه اقتصادی امیرآبادمدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: شش پست اسکله جدید در بندر امیرآباد به زودی به بهره برداری خواهد رسید.
علی خدمتگزار در ادامه با اشاره به اینکه قرار است این اسکله های جدید در شهریورماه امسال همزمان با هفته دولت و با حضور رئیس جمهور به بهره برداری برسد، خاطرنشان ساخت: طول این اسکله ها در مجموع هزار و 250 متر است.
وی تصریح کرد: عملیات ساخت این شش پست اسکله از اوایل سال 93 آغاز شده بود که پس ازمدت بیش از یک سال آماده بهره برداری شده اند.
این مقام مسئول در استان مازندران بیان داشت: با بهره برداری از این اسکله ها تعداد اسکله های فعال در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد از 9 پست اسکله به 15 پست اسکله افزایش خواهد یافت.          
وی تصریح کرد: همچنین با بهره برداری از شش پست اسکله جدید، ظرفیت اسمی منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد از 5.4 میلیون تن به 5.7 میلیون تن افزاش خواهد یافت.                                                           
به گفته خدمتگزار، افزایش ظرفیت بندری با افتتاح اسکله های جدید به رونق بازار در امر حمل و نقل کالا بستگی خواهد داشت.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد عنوان کرد: همچنین طول اسکله های بندر امیرآباد از هزار و 500 متر به دو هزار و 600 متر افزایش خواهد یافت.
وی با اشاره به اینکه اعتبارات لازم جهت ساخت این شش پست اسکله از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی تامین شده است، بیان کرد: در مجموع 160 میلیارد تومان برای ساخت این شش پست اسکله جدید در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد هزینه شده است.
خدمتگزار در ادامه از بهره برداری کارخانه کاغذ در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در هفته دولت خبر داد و اظهار داشت: این کارخانه با سرمایه گذاری 200 میلیارد تومانی توسط سرمایه گذار بخش خصوصی ایجاد شده است.         
وی همچنین به افتتاح کارخانه تولید فولاد در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با صرف هزینه 200 میلیاردی توسط سرمایه گذار بخش خصوصی در ایام هفته دولت اشاره کرد.                                                                        
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد به ساخت مخزن نگهداری روغن خوراکی به ارزش هفت میلیارد تومان در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد اشاره کرد و گفت:این پروژه که توسط سرمایه گذار بخش خصوصی ایجاد شده است نیز در هفته دولت مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
این مقام مسئول در استان مازندران از دیگر پروژه هایی که آماده افتتاح در هفته دولت خواهند بود را سیلوی نگهداری غلات به ظرفیت 36 هزار تن دانست و گفت: این سیلوی نگهداری غلات با سرمایه گذاری 16 میلیاردی بخش خصوصی احداث شده است.
وی به ساخت دیوار حفاظ ساحلی ضلع شرقی منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد اشاره کرد و اذعان داشت: طول این دیوار حفاظ ساحلی هزار و 260 متر است.
خدمتگزار با اشاره به اینکه تامین اعتبار این پروژه توسط سازمان بنادر و دریانوردی صورت گرفته است، خاطرنشان ساخت: میزان اعتبار هزینه شده برای ساخت دیوار حفاظ ساحلی در ضلع شرقی منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد، 5.7 میلیارد تومان بوده است.
به گفته این مقام مسئول در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، در سفر رئیس جمهور به بندر امیرآباد در هفته دولت این پروژه نیز در کنار سایر پروژه های مذکور به طور رسمی به بهره برداری خواهد رسید.                                                           
وی یادآور شد: بنابراین در مجموع و همزمان با هفته دولت امسال شاهد افتتاح پروژه هایی به ارزش 600 میلیارد تومان در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد خواهیم بود. 
برچسب ها: بندر امیرآباد
ارسال نظرات
آخرین اخبار