روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
با حضور استاندار خوزستان:

مشکلات بندر شادگان بررسی شد

استاندار خوزستان از رفع مشکلات زیرساختی بندر تجاری شادگان با هماهنگی گمرک کشور و سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۶۱۸۰
مشکلات بندر شادگان بررسی شد به گزارش مانا دکترغلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در سفر خود به شهرستان شادگان، در نشست مشترک با مدیرکل بنادر و دریانوردی استان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، ناظر عالی گمرکات خوزستان، فرماندار شادگان و فرمانده انتظامی خوزستان به بررسی مشکلات رونق و فعالیت بندر تجاری شهرستان شادگان پرداخت.
وی افزود: در نشست آتی با رئیس کل گمرک کشور، موضوع صدور برخی مجوزهای گمرکات استان به ویژه گمرک بندر تجاری شادگان مطرح می شود که امیدواریم مجوزهای لازم در این خصوص کسب شود.
استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم اجرایی شدن مصوبه ساخت و راه اندزای بازراچه های عرضه مستقیم کالا در دو منطقه شهرستان شادگان، از فرمانداری و شهرداری خواست در این خصوص برنامه ریزی کنند.
وی همچنین با اشاره به تامین برخی زیرساخت های بندر تجاری شادگان نظیر برق فشار قوی خاطر نشان کرد: طی مذاکره با سازمان بنادر و دریانوردی کشور و با پیگیری اداره کل استان، این مهم پیگیری می شود.
استاندار خوزستان، حفظ اشتغال موجود در بندر تجاری شادگان و لزوم رونق بیش از پیش این مرکز را یادآور شد واظهار داشت: امید است با پیگیری مسئولان استانی و کسب مجوزهای لازم، قوانین گمرکی در این بندر نیز به صورت کامل اجرایی شود.
فرماندار شادگان نیز در این نشست، با تشریح دستاوردهای راه اندازی بندر تجاری شادگان به ویژه در موضوع کاهش جرم و جنایت و افزایش اشتغال مولد، عنوان کرد: بیش از هزار نفر در این بندر فعالیت می کنند.
بهروز فرج اللهی با اشاره به برخی دستورالعمل هایی که از سوی مرکز برای سازمان ها ارسال شده است،اذعان داشت:  با توجه به این امر، همکاری بین بخشی دستگاه ها در این بندر را کم کرده است که نیاز است در این خصوص با توجه به شرایط شهرستان ها تصمیم گیری شود.
وی ادامه داد: این بندر مجوز واردات کالای تجاری ندارد و بازرگانان تنها می توانند کالای ملوانی همراه مسافر وارد کنند که با آنالیز قیمت، این میزان ورادات نیز کفاف هزینه ها را نمی دهد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار