هفته کار و کارگر کرامی باد

      
۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷

اعتراض کاسکو به شرایط فروش بندر پیرائوس یونان

کشتیرانی کاسکوی چین شرایط ارائه شده فروش بندر پیرائوس به پارلمان را مغایر با شرایط تصویب شده قبلی بین چین و یونان دانست.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۶۱۷۲
اعتراض کاسکو به شرایط فروش بندر پیرائوس یونانبه گزارش گروه بین الملل مانا مقامات کشتیرانی کاسکو با اعلام اعتراض رسمی مدعی شدند، شرایط ارائه شده فروش بندر پیرائوس به پارلمان جهت تصویب، متناقص با شرایطی است که  پیش از این کاسکو با نمایندگی خصوصی سازی یونان به توافق رسیده است.
بر اساس قرارداد 410 میلیون دلاری، کشتیرانی کاسکوی چین در گام نخست 51 درصد سهام بندر پیرائوس به ارزش 312 میلیون دلار را خریداری خواهد کرد و پس از پنج سال، 16 درصد دیگر از سهام بندر پیرائوس به ارزش 98 میلیون دلار به کاسکوی چین تعلق خواهد گرفت.
این گزارش ادامه داد: کشتیرانی کاسکوی چین در واکنش به تسلیم شرایط قرارداد مذکوراز سوی وزارت کشتیرانی یونان به پارلمان، در نامه ای مدعی شد که موارد اصلی قرارداد تغییر پیدا کرده است.
تئودوریس درتساس وزیر کشتیرانی یونان با قبول وجود تغییراتی در شرایط قرارداد، اظهار داشت:دولت یونان این حق را برای خود قائل است تا در راستای اصلاح شرایط، تغییراتی را اعمال کند.
وی در ادامه افزود:اعتراضات بررسی و احتمالا اصلاحاتی انجام خواهد پذیرفت.
ناگفته نماند بندر پیرائوس که به عنوان دروازه تجاری به آسیا، اروپا شرقی و آفریقای شمالی به شمار می آید در سال 2014 توانست 16.8 میلیون مسافر و 3.6 میلیون TEU کانتینر را جابجا کند.
شایان ذکر است، یکی از ترمینال های کانتینری کشتیرانی کاسکوی چین از سال 2009 تا کنون در بندر پیرائوس یونان فعالیت می کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار