روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

نفس تالاب شادگان به شماره افتاد

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: از 500 هزار هکتار تالاب شادگان هم اکنون حدود 10هزار هکتار ازآن باقی مانده است.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۶۱۶۲
نفس تالاب شادگان به شماره افتاد به گزارش مجید ناصری نژاد با اشاره به اینکه شمارش معکوس برای خشک شدن تالاب شادگان آغاز شده،گفت: با خشک شدن تالاب شادگان بطورحتم شاهد افزایش گردو غبار در استان خوزستان و دیگر استان های کشور خواهیم بود؛ بنابراین خشک شدن این تالاب در زمینه اشتغال، صیادی و کشاورزی نیز تاثیر بسزایی دارد و به همین علت مسئولان باید هرچه سریعتر اقداماتی برای بهبود وضعیت نامناسب تالاب شادگان تدارک ویژه ای را اتخاذ کنند.
نماینده مردم شادگان درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محیط زیست، گردشگری و کشاورزی بویژه نخلیات شادگان در خطر تخریب قراردارند، یادآورشد: متاسفانه باروری نخل خرما در این منطقه به شدت کاهش یافته است.
وی ادامه داد: باید هرچه سریعتر حق آبه شادگان در اختیار این تالاب قرار بگیرد و این در حالی است که باید از کارون منابع آبی به رودخانه جراحی درشهرستان شادگان تزریق شود تا مشکلات کم آبی تالاب شادگان مرفع شود.
ناصری نژاد با بیان اینکه خشک شدن تالاب شادگان بسیار بحران زا است، یادآورشد: از 500 هزار هکتار تالاب شادگان هم اکنون حدود 10هزار هکتار ازآن باقی مانده است که این میزان بحرانی بودن اوضاع این تالاب را نشان می دهد و این درحالی است که با خشک شدن تالاب شادگان،بدیهی است که شاهد افزایش گردو غبار در کشور خواهیم بود.
عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه شمارش معکوس برای خشک شدن تالاب شادگان آغاز شده است،یادآورشد: افزایش گردو غبار، مشکلات تنفسی و از بین رفتن نخل ها در این حوزه انتخابیه نتیجه خشک شدن تالاب شادگان است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار