۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
هفته آینده

گشت تحقیقاتی دریایی در بوشهر آغاز می‌شود

رئیس پژوهشکده میگوی کشور گفت: از هفته آینده گشت‌های تحقیقات دریایی در استان بوشهر فعالیت خود را برای تعیین زمان فصل صید میگو در آبهای خلیج فارس آغاز می‌کنند.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۶۶۱۴۷
گشت تحقیقاتی دریایی در بوشهر آغاز می‌شودبه گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، بابک قائدنیا با اشاره به اینکه گشت‌های تعیین زمان شروع صید میگو در آبهای ساحلی استان بوشهر از شنبه آغاز می‌شود اظهار داشت: پژوهشکده میگوی استان بوشهر به عنوان مسئول حفظ ذخائر میگوی کشور هر سال در تیرماه برای دستیابی به تعیین زمان صیدی پایدار در اندازه تجاری مناسب گشت‌های تحقیقاتی در خلیج فارس انجام می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه گشت‌های تحقیقاتی دریایی درپنج نقطه دریایی استان بوشهر انجام می‌شود گفت: این گشت‌ها در مناطق جزیره شمالی و هلیله در بوشهر و روستاهای باشی و رستمی در شهرستان تنگستان و نخیلو و مطاف در شهرستان دیر انجام می شود.
رئیس پژوهشکده میگوی کشور با اشاره به ویژگی‌های میگوها درزمان صید تصریح کرد: 70 درصد جمعیت میگوها در زمان گشایش صید باید دارای طولی بیش از 12 سانتیمتر باشند.
قائدنیا با اشاره به اینکه 40 درصد میگوی کشور در استان بوشهر صید می شود افزود: 65 درصد ذخایر میگوی استان ازگونه ببری سبز از بهترین گونه های میگوی خلیج فارس و بقیه گونه های سفید و سرتیز هستند.
وی بیان کرد: میگوی صید شده علاوه بر مصرف در استان به دیگر استان های کشور هم ارسال می شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار