روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱

آغاز رسمی همکاری موسسه رده بندی آسیا باBV فرانسه

مدیرعامل موسسه رده بندی آسیا از امضاء موافقت نامه مجوز بازرسی های مشترک رده بندی و قانونی با همکاری موسسه رده بندی آسیا، بین سازمان بنادر و دریانوردی و موسسه رده بندی بیرو وریتاس(BV) فرانسه خبر داد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۶۱۴۴
آغاز رسمی همکاری موسسه رده بندی آسیا باBV فرانسه

 مهندس خشایارحشمتی در گفتگو با خبرنگارمانا با اشاره به امضاء این موافقت نامه گفت: سازمان بنادر ودریانوردی به عنوان مرجع دریایی کشور حدود و دامنه فعالیت تمامی موسسات رده بندی که می خواهند فعالیت رده بندی خود را تحت نظارت پرچم جمهوری اسلامی ایران آغاز کنند را مشخص و تایید می کند.
وی افزود: بر این اساس عصر امروز در محل سازمان بنادر و دریانوردی موافقت نامه بازرسی های مشترک رده بندی و قانونی با همکاری موسسه رده بندی آسیا، بین سازمان بنادر و دریانوردی و موسسه رده بندی بیرو وریتاس فرانسه امضاء شد .

مدیرعامل موسسه رده بندی آسیا با بیان اینکه امضاء این تفاهم نامه یکی از مراحلی است که موسسه رده بندی آسیا برای حضور در بازار بین المللی و توسعه سطح کیفی خدمات ارائه شده باید بگذراند، خاطر نشان کرد: موسسه رده بندی آسیا به منظور ارتقا و توسعه دستاوردهای خود را که در زمان تحریم و عدم حضور شرکت های بین المللی در ایران بدست آورده است در عرصه جهانی ، با موسسات رده بندی معتبر بین المللی و جهانی همکاری خواهد کرد.
حشمتی با اشاره به اینکه موسسه رده بندی بیرو وریتاس فرانسه در جهان جزء معتبرترین ارائه دهنده اینگونه خدمات است و دامنه کاری دو موسسه مشترکات فراوانی دارد اظهار داشت: این موسسات برای اینکه بتوانند به ناوگان تحت پرچم ایران خدمات ارایه کنند می بایست با یک موسسه ایرانی همکاری داشته باشند که این همکاری بخشی از شرایط سازمان بنادر و دریانوردی برای حمایت از صنعت و توان داخلی است که خوشبختانه با توجه به مذاکراتی که انجام شده و پس از ارزیابی شرکت های داخلی، این موسسه رده بندی فرانسوی قرارداد همکاری خود را با موسسه رده بندی آسیا منعقد کرده است.

وی ادامه داد: سازمان بنادر در راستای سیاست حمایتی خود از موسسات رده بندی ایرانی در دوران پسا تحریم، اعلام کرد تمام موسسات عضو آیاکس مانند بیرو رو وریتاس، رینا ایتالیا، DNV-GL آلمان - نروژ، لویدز رجیستر انگلیس، NK ژاپن و . . . به انتخاب خود با موسسات داخلی ایران قرارداد همکاری منعقد کنند. 
شایان ذکر است که موسسه رده بندی آسیا علاوه بر بیرو وریتاس فرانسه، با موسسات رده بندی رینا ایتالیا، DNV-GL آلمان - نروژ نیز قرارداد همکاری دارد و در آینده نزدیک تفاهم نامه های با این شرکت ها نیز منعقد خواهد کرد.
همچنین لازم به ذکر است این قرارداد توسط محمد راستاد، عضو هیات عامل و معاون  امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی و در حضوراله مرادعفیفی پور مدیر کل امور دریایی،مهندس حسن پور رییس اداره ثبت شناوران مرکز، حسین عباس نژاد معاون مدیر کل امور دریایی، کاپیتان اولادی عضو هیات مدیره رده بندی آسیا و خشایار حشمتی مدیر عامل رده بندی آسیا امضا و به نمایندگان شرکت بیرو وریتاس فرانسه پاسکال پوالیو مدیر منطقه خاورمیانه و بهروز بهنوا مدیر بازایابی منطقه آن موسسه ابلاغ شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار