۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲

ممنوعیت شناورها در استفاده از روبات پرنده

شرکت بیمۀ Gard P&I به اپراتور شناوران در خصوص هر گونه استفاده از روباتهای پرنده در صنعت دریانوردی هشدار داد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۵۸۷۷
ممنوعیت شناورها در استفاده از روبات پرندهبه گزارش گروه بین الملل مانا، در جریان توقیف یک فروند شناور مجهز به روبات پرنده در نزدیکی کانال سوئز شرکت بیمۀ Gard P&I، به اپراتور شناورها دربارۀ استفادۀ غیر قانونی از این دستگاه هشدار داد.
بر اساس این گزارش، شناور مذکور قصد داشت به کمک این وسیله از حرکت کشتی هنگام تردد در کانال سوئز عکسبرداری کند. اما بعد از مدتی که روبات پرنده به پرواز درمی آید، مقامات کانال سوئز (SCA) متوجه آن شده و از کاپیتان شناور خواستند تا لنگر بیاندازد. به دنبالِ بررسی های SCA، روبات پرنده، کارت حافظۀ آن و شناور مذکور برای تحقیق های بعدی از سوی مقامات مصری ضبط شدند.
بر این اساس شرکت بیمه گفت: هنوز هیچ قانون بین المللی مبنی بر استفاده از این دستگاه در شناورها تصویب نشده است. آژانس ایمنی دریانوردی اروپا (EASA) نیز در این خصوص معتقد است قوانین ایمنی در هر کشور با کشورهای دیگر متفاوت است و پرواز این روبات پرنده باید با ایمنی کامل در هوا صورت بگیرد.
استفادۀ روزافزون از این دستگاه در صنعت دریانوردی بدلیل نظارت شناورها برای رسیدن به مقصد موردنظر است. اما از این دستگاه برای اهداف غیرقانونی نیز استفاده می شود و ترس از اینکه این روبات پرنده به یک سلاح با اهداف نظامی بدل شود، وجود دارد.
شرکت بیمه در پایان افزود: با وجود اینکه هدف شناور توقیف شده تنها عکسبرداری از شناور به هنگام گذر از کانال سوئز بوده این احتمال وجود دارد که نیروی نظامی مصر این عمل غیر عمد را تهدیدی برای امنیت ملی منطقه به حساب آورد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار