روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
امسال:

آبزیان ایران به پنج قاره دنیا صادر می شود

مدیر عامل اتحادیه تعاونی های تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان ایران گفت: با لغو تحریم ها سال جاری محصولات شیلاتی ایران اعم از میگوی پرورشی، ماهیان غیرماکول، کنسرو تن ماهی و انواع ماهیان پرورشی به پنج قاره دنیا صادر خواهد شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۵۷۹۴
آبزیان ایران به پنج قاره دنیا صادر می شود ارسلان قاسمی در گفتگو با خبرنگار مانا در خصوص روند صادرات آبزیان گفت:صادرات آبزیان در سال 95 از همان ابتدای سال در حال انجام است و انتظار می رود شاهد افزایش نسبی صادرات در مقایسه با سال گذشته باشیم.
وی افزود: به ترتیب ماهیان غیرماکول صید شده از آبهای جنوب، ماهیان کپور پرورشی و میگوی پرورشی؛ بیشترین میزان صادرات را در سال گذشته به خود اختصاص داده بودند.
وی با اشاره به صادارت ماهی قزل آلا خاطرنشان کرد: در کنار این ماهیان سایر گونه های آبزیان از جمله ماهی قزل آلا و کنسروهای تن ماهی نیز صادر شدند.
دوران پسابرجام؛ فرصتی جدید برای ایجاد بازارهای جدید صادراتی
این مقام مسئول در اتحادیه تعاونی های تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان ایران به لغو تحریم ها و اثر آن بر صادرات آبزیان نیز اشاره کرد و گفت: لغو تحریم ها فرصتی جدیدی را ایجاد کرده است تا بازرگانان ایرانی به دنبال بازارهای جدید برای صادرات آبزیان باشند.
وی با اشاره به آثارمخرب تحریم بر شیلات کشور خاطر نشان کرد: امید است در دوران پسابرجام صنعت شیلات کشور به زودی به جایگاه نخست بازگردد.
مدیرعامل اتحادیه تعاونی های تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان ایران دراین باره بیان داشت: در این راستا، برنامه ریزیهای لازم از سوی تجار و صادرکنندگان برای به دست آوردن بازارهای هدف جدید صادرات در حال انجام است.
قاسمی با اشاره به اینکه بیشترین میزان صادرات آبزیان طی سالهای اخیرعمدتاً به چین و کشورهای آسیای جنوب شرقی بوده است، اظهار داشت: در تلاش هستیم تا شرایطی فراهم شود که علاوه بر آسیا سایر قاره های دنیا نیزخریدار محصولات شیلاتی ایران باشند.
وی با بیان اینکه محصولات شیلاتی ایران از نظر کیفیت با تمام محصولات آبزیان تولید شده در سراسر دنیا، قابل رقابت هستند، متذکر شد: به همین منظور در تلاش هستیم تا محصولات آبزی ایران را به پنج قاره دنیا صادر کنیم که بدون شک شاهد تحقق این امر نیز خواهیم بود.
صادرات میگوی پرورشی به اروپا و آمریکا
مدیر عامل اتحادیه تعاونی های تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان ایران، یادآور شد: امیدوار هستیم به زودی درهای اروپا به روی میگوهای پرورشی ایرانی همچون یک دهه گذشته باز شود و ما شاهد صادرات حجم زیادی از میگو به این کشورها باشیم.
به گفته وی، سال گذشته مقدار اندکی میگوی پرورشی ایرانی به اتحادیه اروپا صادر شده بود که این امر بارقه امیدی برای توسعه هر چه بیشتر صادرات میگو به اروپا در سال های آتی بود.
قاسمی همچنین از تلاش برای صادرات میگوی پرورشی به کشورهای واقع در امریکای شمالی و جنوبی نیز خبر داد و گفت: این کشورها می توانند به بازار خوبی برای میگوی پرورشی ایرانی تبدیل شوند.
افزایش صادرات آبزیان به روسیه
این مقام مسئول در اتحادیه تعاونی های تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان روسیه را بازار جدید دیگری برای صادرات انواع ماهی و میگوی پرورشی عنوان کرد و گفت: با رایزنی ها صورت گرفته و توافقات به عمل آمده، بدون شک امسال شاهد صادرات بخشی از محصولات شیلاتی ایران به روسیه خواهیم بود.
به گفته وی، طی سالهای آینده میزان صادرات به تدریج به کشور روسیه افزایش خواهد یافت و صادرکنندگان می توانند این کشور را به یکی از اصلی ترین بازارهای هدف صادرات آبزیان ایران تبدیل کنند.
صادرات کنسرو تن ماهی به کشورهای آفریقایی
وی با اشاره به صادارت کنسرو تن ماهی به قاره آفریقاخاطر نشان کرد: درپی انجام رایزنی با کشورهای مختلف واقع در قاره آفریقا به منظورصادرات کنسرو ماهی به این کشورها هستیم.
مدیر عامل اتحادیه تعاونی های تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان دراین باره اذعان داشت: صادرات کنسرو ماهی به کشورهای آفریقایی به دلیل استقبال این کشورها از کنسروهای تن ماهی باعث رونق صادرات آبزیان خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه کنسرو تن ماهی در دنیا طرفداران بسیار زیادی دارد، گفت: هم اکنون کنسرو ماهی به کشورهای همسایه از جمله افغانستان و عراق نیز صادر می شود که با آغاز صادرات به کشورهای آفریقایی زمینه هر چه بیشتر صادرات این محصول نیز در کشور فراهم خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار