روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴

اعتبارات طرح‌های توسعه‌ای بنادر استان بوشهر افزایش یافت

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از افزایش اعتبارات ملی متمرکز بودجه تخصیصی اجرای طرح‌های بندری استان بوشهر از 230 میلیارد ریال به 630 میلیارد ریال خبر داد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۵۷۴۹
اعتبارات طرح‌های توسعه‌ای بنادر استان بوشهر  افزایش یافت
به گزارش مانا محمد مهدی بنچاری در نشست بررسی طرح‌های بندری در استان بوشهر، گفت: اعتبارات ملی متمرکز بودجه تخصیصی برای اجرای طرح‌های بندری استان بوشهر از 230 میلیارد ریال به 630 میلیارد ریال افزایش یافت.
وی افزود: این اعتبار در طرح‌های توسعه‌ای بنادر مختلف استان بوشهر تخصیص یافت، این در حالی است که طرح‌های بندری نیز به استثنای اعتبارات ملی از محل دیگر اعتبارات و مشارکت بخش خصوصی در استان بوشهر اجرا شده است.
بنچاری با بیان اینکه جزیره نگین به عنوان پسکرانه بندر بوشهر محسوب می‌شود اظهار داشت: جزیره نگین بوشهر در حال حاضر دارای مساحتی حدود 40 هکتار است که تا 400 هکتار قابل توسعه است.
وی با بیان اینکه طرح توسعه بندربوشهر در جزیره نگین با 6 هزار میلیارد ریال اجرا شده است گفت: پایانه کانتینری، پایانه مواد فله مایع و پایانه چند منظوره سه بخش طرح توسعه بندر بوشهر است که در جزیره نگین ساخته می‌شود.
 مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به ساخت پایانه کانتینری در جزیره نگین بوشهر خاطر نشان کرد: اکنون برای اجرای این طرح ضمن استحصال زمین و تجهیز کارگاه عملیاتی اجرایی آن آغاز و 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
محمد مهدی بنچاری با بیان اینکه در پایانه کانتینری یاد شده اسکله‌ای به طول 600 متر ساخته می‌شود گفت: با ساخت این پایانه با قابلیت 600 هزار TEU کانتینر، ظرفیت تخلیه و بارگیری کانتینر بندر بوشهر سالانه به بیش از یک میلیون TEU کانتینر افزایش می‌ یابد.
 بنچاری با اشاره به اینکه توان تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر سالانه هفت میلیون تن است تصریح کرد: با بهره‌برداری از طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین توان تخلیه و بارگیری سالانه به میزان 15 میلیون تن کالا در سال افزایش می‌یابد.
وی با اشاره به ساخت پایانه مواد فله مایع در جزیره نگین بوشهر تصریح کرد: مقدمات عقد قرارداد برای اجرای این پایانه تا اواخر همین ماه منعقد می‌شود که شامل 180 هزار متر مکعب مخزن و یک میلیون تن ظرفیت است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به ساخت پایانه چند منظوره در جزیره نگین افزود: ساخت این پایانه که اکنون 10 درصد پیشرفت دارد دارای یک میلیون تن ظرفیت است.

















ارسال نظرات
آخرین اخبار