۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹
همزمان با هفته محیط زیست در بندر شهید رجایی:

از دستگاه اندازه گیری هوای پاک رو نمایی شد

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از روی نمایی نخستین دستگاه اندازه گیری آنلاین پارامترهای هوای پاک در سطح بنادر کشور خبر داد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۵۷۳۳
از دستگاه اندازه گیری هوای پاک رو نمایی شد به گزارش مانا حمیدرضا محمد حسینی با اشاره به  رونمایی از دستگاه اندازه گیری آنلاین پارامترهای هوای پاک در بزرگترین بندر تجاری ایران،همزمان با هفته محیط زیست گفت: این دستگاه ذرات معلق محیط، مونو اکسید کربن(CO)، اکسید نیتروژن( NO) ، دی اکسید نیتروژن (NO2)، دی اکسید گوگرد (SO2) و ازن (O3) را به صورت آنلاین براساس واحد در میلیون (ppm) گزارش گیری می کند.
وی با اشاره به الزامات بند قانونی در این زمینه افزود: پیش از این اندازه گیری پارامترهای سنجش سلامت و پاکی هوا در این بندر به صورت سالانه توسط شرکت های مشاوران و به شکل برون سپاری اندازه گیری می شد.
حسینی اظهار داشت: این دستگاه چرخ دار و قابل حمل در بخش های مختلف در محوطه های مجتمع بندری است و هشدارهای عبور از حد معین استانداردها را در نقاط مختلف نشان می دهد.
این مقام مسئول با اشاره به حمایت مدیر کل بنادر و دریانوری استان هرمزگان گفت: این دستگاه طی مدت سه ماه با هزینه 6 میلیارد ریال با حمایت مدیرکل بنادر و دریانوردی استان، در بزرگترین بندر تجاری کشور بر اساس استانداردها تنظیم و نصب شده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با ریشه یابی موارد آلودگی بالاتر از حد استاندارد، اقدامات اصلاحی و کنترلی برای تجهیزات، پایانه ها و نوع کالاها اتخاذ می شود.
محمد حسینی با اشاره به ویژگی منحصر به فرد این دستگاه خاطر نشان کرد: نمونه گیرهای دستگاه به علت اینکه محدوده تنفسی بین چهارو نیم تا 6 متر است، در این ارتفاع نصب شده اند.
وی با اشاره به اینکه در گذشته تنها یک نمونه از این تجهیزات وجود داشته است،گفت: در گذشته از این گونه تجهیزات در استان هرمزگان تنها یک نمونه در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس وجود داشت و قابل حمل در محیط داخلی نبود.
محمد حسینی با اشاره به برنامه پنجم توسعه تصریح کرد: این اقدام بر اساس برنامه پنجم توسعه و ماده قانونی 193، با هدف افزایش سطح ایمنی، بهداشت و سلامتی جامعه کارگری راه اندازی شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار