۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵

اتمام مهلت ذخیره سازی میگو در مزارع چابهار

رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی چابهار از اتمام مهلت تعیین شده برای ذخیره سازی میگو در مزارع چابهار خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۵۷۱۹
اتمام مهلت ذخیره سازی میگو در مزارع چابهار سید وحید حاج سید جوادی در گفتگوباخبرنگارمانا گفت: با اتمام مهلت تعیین شده از سوی سازمان شیلات ایران و سازمان دامپزشکی، ذخیره سازی میگو در مزارع چابهار پایان یافت.                                         
وی افزود: براساس مهلت تعیین شده در ابتدا باید دهم خرداد ماه مهلت ذخیره سازی به پایان می رسید که به دلیل مشکلاتی در تامین لارو مورد نیاز و درخواست مجدد پرورش دهندگان زمان ذخیره سازی تمدید شد.                                   
وی با اشاره به اینکه هم اکنون ذخیره سازی در مزارع میگوی چابهار به اتمام رسیده است، اظهار داشت: پرورش دهندگان نیز دیگر تمایلی برای ادامه ذخیره سازی ندارند؛ هر چند از سوی دامپزشکی تا آخر خرداد ماه نیز مهلت ذخیره سازی در چابهار تمدید شده است.
به گفته این مقام مسئول در اتحادیه پرورش دهندگان میگوی چابهار، رعایت زمان ذخیره سازی تاثیر مستقیمی بر جلوگیری از شیوع بیماری در مزارع خواهد داشت.                                                                               
وی عدم رغبت پرورش دهندگان برای ادامه ذخیره سازی در مزارع چابهار را پیشگیری آنها جهت شیوع بیماری به مزارع میگو اعلام کرد.
رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی چابهار با تاکید براینکه ویروس های بیماری زا در میگوها در آبی با دمای 30 درجه فعال نمی شوند تصریح کرد: از نظر علمی ویروس های بیماری زا در میگوها در آبی با دمای 30 درجه فعال نمی شوند به این دلیل اگر قبل از سرد شدن هوا، برداشت میگوها صورت گیرد می توان از شیوع بیماری در مزارع پیشگیری کرد.                                                                
حاج سید جوادی در ادامه بیانات خود همچنین عنوان کرد: از این رو پرورش دهندگان نیز هم اکنون ذخیره سازی مزارع را به اتمام رسانده اند تا با رشد به موقع میگوها بتوانند تا نیمه مرداد ماه و قبل از پایین آمدن دمای آب، میگوها را برداشت کنند.
وی اظهار کرد: امسال در مجموع 250 هکتار از مزارع میگوی استان هرمزگان زیر کشت رفته که در مقایسه با سال گذشته با افزایش همراه بوده است.
به گفته این مقام مسئول در اتحادیه پرورش دهندگان میگوی چابهار، سال گذشته 160 هکتار از مزارع میگوی چابهار زیر کشت رفته بود.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته 300 تن میگوی پرورشی توسط میگوکاران چابهار برداشت شده بود، گفت: پیش بینی می شود با توجه به اینکه امسال 90 هکتار مزرعه بیشتر زیر کشت رفته است، شاهد افزایش قابل توجهی در تولید میگوی چابهار در مقایسه با سال گذشته باشیم.
تداوم روند افزایش تولید میگو در چابهار
وی با بیان اینکه به منظور پرورش میگوی چابهار سال گذشته در مجموع 35 میلیون لارو ذخیره سازی شده بود، گفت: ذخیره سازی سال گذشته نیز در مقایسه با سال 93 که 27 میلیون قطعه لارو بود از افزایش همراه بوده است.
به گفته وی، سال 93 به دلیل شیوع بیماری در مزارع میگوی چابهار، تنها شاهد تولید 200 تن میگو در این شهرستان بودیم.
حاج سید جوادی اظهار کرد: امیدوارم با کنترل بیماری و جلوگیری از شیوع آن بتوانیم شاهد تداوم روند افزایشی تولید میگو در مزارع چابهار باشیم.
وی اذعان داشت: میگوهای تولیدی در مزارع چابهار، سال گذشته با میانگین وزنی 14 گرم تولید شده بودند که وزن قابل قبولی محسوب می شود.
رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی چابهار خاطرنشان ساخت: سال گذشته به دلیل اینکه هوا دیرتر سرد شد و نیز پرورش دهندگان نسبت به برداشت میگو به موقع اقدام کردند، شاهد شیوع بیماری در مزارع نبودیم که امیدواریم امسال نیز همچون سال گذشته مزارع میگوی چابهار تولید خود را در نهایت سلامت به سرانجام رسانند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار