۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
ReCAAP گزارش داد:

دزدی دریایی در آسیا به پایین ترین سطح خود رسید

در جدیدترین گزارشی که مرکز انتقال اطلاعات ReCAAP( توافق نامه همکاری منطقه ای برای مبارزه علیه دزدی دریایی،سرقت مسلحانه بر علیه کشتی ها در آسیا) منتشر کرد،خبرهای خوبی از امنیت دریایی و کاهش چشم گیر دزدی دریایی در چهار سال اخیر دیده می شود.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۵۶۹۶
دزدی دریایی در آسیا به پایین ترین سطح خود رسید
به گزارش گروه بین الملل مانا،مرین اکسکیتیو نوشت: در ماه می سال جاری،فقط هشت مورد دزدی دریایی و سرقت مسلحانه بر علیه کشتی ها در آسیا گزارش شده است که کاهش 65 درصدی را نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته نشان می دهد.
 این گزارش ادامه داد: در بررسی چهار ماه نخست سال جاری، فقط 38 مورد دزدی دریایی گزارش شده است که از سال 2011 تاکنون، کمترین میزان دزدی دریایی را نشان میدهد و در مقایسه با چهار ماه نخست سال 2015 که 87 مورد گزارش شده بود، تقریبا به نصف رسیده است.
این گزارش هم چنین نوشت: در ماه می سال جاری، جدی ترین نوع سرقت کارگو مربوط به تانکر Hai Soon 12 درمنطقه آسیا گزارش شده است که بلافاصله خنثی شد.
از سوی دیگر سرقت جدی دیگر گزارش شده مربوط به حمله مسلحانه به لنگرگاهی در اندونزی بوده است، اما شش مورد دیگر حوادث دزدی دریایی ماه می سال جاری، جزئی و بدون خشونت گزارش شده اند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار