۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸

شکایت هند از کشتیرانی مرسک

بندر Jawaharlal Nehru هند از گروه کشتیرانی مرسک دانمارک به موجب سوء استفادۀ این شرکت از جایگاه خود و تعیین قیمت در انبار کانتینرها به کمیسیون رقابت هند (CCI) شکایت کرد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۵۶۶۷
شکایت هند از کشتیرانی مرسکبه گزارش گروه بین الملل مانا، کشتیرانی مرسک که در صنعت جهانی، کشتیرانی و انرژی جایگاه ویژه ای دارد در اقدام اخیر خود با محدود کردن رقابت انبارهای کانتینری در بندر Jawaharlal Nehru هند، به تعیین قیمتها متهم شد.
بر اساس این شکایت، شرکت مرسک خطوط کشتیرانی را وادار کرده است تا خدمات بسته بندی در انبار کانتینری بندر هند محدود به انبارهای کانتینری مورد تایید این شرکت شود و خود نیز قیمت این خدمات را تعیین کرده است.
ترمینالهای APM که بیشترین سهم را در ترمینال خصوصی Gateway هند دارند، رقابت در بازار انبار کانتینرها را به دلیل سوء استفاده از جایگاه خود محدود کرده و قوانین اجرایی را زیر پا گذاشته است.
نمایندۀ ترمینالهای APM به شبکۀ خبرگزاری «اخبار دریانوردی جهان» در این باره گفت: این شرکت تمام قواعد و قوانین قابل اجرای بندر هند را در این زمینه رعایت کرده است».
این اپراتور ترمینالی در ادامه افزود: تاکنون هیچگونه اخطار رسمی از سوی کمیسیون رقابت هند مبنی بر تخلف در تعیین قیمت ها دریافت نکرده است.
بندر هند که 50 درصد از حجم ترافیکی کانتینرها را در بین بزرگترین بنادر هند مدیریت می کند، در ماه می سال جاری شاهد جابه جایی کانتینرها به ظرفیت 387 هزار و 335 TEU بود که حاکی از افزایش 4.7 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.
برچسب ها: مرسک هند
ارسال نظرات
آخرین اخبار