روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶

اعتصاب در فرانسه/ عملیات تخیله و بارگیری به تعلیق درآمد

اعتصابِ دوبارۀ کارگران بندری فرانسه در اعتراض به تصویب قانون جدید کار، این بار عملیات بارگیری و تخلیه در ترمینالهای Elengy فرانسه را به حالت تعلیق درآورد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۵۳۷۶
اعتصاب در فرانسه/ عملیات تخیله و بارگیری به تعلیق درآمدبه گزارش گروه بین الملل مانا، در پی اعتصاب کارگران بندری فرانسه که در اعتراض به تصویب قانون جدید کار از سوی دولت فرانسوا اولاند از روز سه شنبه آغاز شده است و تا امروز ادامه خواهد داشت، عملیات تخلیه و بارگیری در دو ترمینال Elengy فرانسه به حالت تعلیق در آمد.
افزون برآن، اعمال قانون جدید نارحتی اتحادیۀ کارگران نفت در فرانسه را نیز به همراه داشت و منجر به اعتصاب کارگران شرکت Exxonmobile در ترمینال بندری و پالایشگاه Jerome واقع در شمال فرانسه شد.
اتحادیۀ کارگران Force Ouvriere نیز روز گذشته اعلام کرد: کارگران برای اعمال فشار بیشتر بر دولت برای لغو اصلاحات قانون جدید کار اعتصاب می کنند تا اقدام صنعتی شرکتهای پالایشی Total، Exxon و Ineos را نیز مورد تعقیب قانونی قرار دهند.
در نتیجۀ این اعتصابات ارتباط راه آهن و دریایی مختل و موجب تراکم بار در بنادر فرانسه شده است. 
شرکت آلمانی هاپاگ- لوید در این خصوص اذعان داشت: ارتباط راه آهن در داخل و خارجِ Le Havre مختل شده است و نمی توان در هفته های آینده نیز شاهد عملیات حمل و نقل جاده ای یا ریلی باشیم. مسیرهای جایگزین کرجی نیز تحت تاثیر این اعتصاب قرار گرفته است.
این شرکت آلمانی در تلاش برای یافتن راه حل ممکن در عملیات حمل و نقل جاده ای درحال حاضر بهترین راه ممکن را استفاده از کامیون می داند.
برچسب ها: اعتصاب فرانسه
ارسال نظرات
آخرین اخبار