۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴

کشتیرانی هانجین کره ضرر داد

کشتیرانی هانجین کره جنوبی در سه ماه نخست سال 2016 ضرر خالص داد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۵۲۱۳
کشتیرانی هانجین کره ضرر داد
به گزارش گروه بین الملل مانا نتیجه عملکرد کشتیرانی هانجین-بزرگترین خط کشتیرانی کره جنوبی – در سه ماه نخست سال 2016،یک ضرر مالی 261.1 میلیارد Won ارزیابی شده است.این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ،سود خالص 22.9 میلیارد Won،نصیب این کشتیرانی شده بود.
یکی از مقامات کشتیرانی هانجین به لویدزلیست گفت: عواملی مانند افت نرخ کرایه حمل کانتینری که از سه ماه چهارم سال 2015 آغاز شد، عدم توازن در زنجیره عرضه –تقاضا و روند کاهشی 25.1 درصدی در فروش، عملکرد سه ماه نخست کشتیرانی هانجین را متاثر ساخت.
فروش دربخش کشتیرانی که 93 درصد از کل فروش در سه ماه نخست سال جاری را در برمی گیرد، کاهش 24.8 درصدی را نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته، شاهد بود.
از سوی دیگر، فروش در بخش تجارت فله با رسیدن به مرز94 میلیارد Won،روند نزولی 32.7 درصدی را درپیش گرفت.
کشتیرانی هانجین به لویدزلیست گفت: با آمدن سه ماه دوم که مساوی با فصل اوج تجاری است، انتظار می رود وضعیت نرخ کرایه کشتی ها کمی بهبود یابد.
ناگفته نماند، در چهارم می سال جاری، کشتیرانی هانجین خبر تایید طرح اش، توسط بانک های بدهکار برای توافق نامه ای جهت نوسازی داوطلبانه را اعلام کرد. انتظار می رود، این اقدام منجر به تسریع تلاش ها برای بازگشت به شرایط تجاری این کشتیرانی شود.
لازم به ذکر است، کشتیرانی هانجین یک عضو از ائتلاف جدید شش کشتیرانی دنیا موسوم به THE محسوب می شود که قرار است در آوریل 2017،فعالیتش را از سر گیرد.
برچسب ها: هانجین
ارسال نظرات
آخرین اخبار