۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳
تا سال 2017 ادامه داد:

روند نزولی سفارش ساخت به کشتی سازی های کره

صنعت کشتی سازی کره جنوبی با بدترین شرایط ممکن در تاریخ این کشور، دست به گریبان است و پیش بینی ها حکایت از آن دارد که این روند نزولی تا سال 2017 ادامه دارد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۵۱۶۷
روند نزولی سفارش ساخت به کشتی سازی های کره
به گزارش گروه بین الملل مانا، بانک صادرات و واردات کره درگزارشی اعلام کرد:صنعت کشتی سازی کره جنوبی با بدترین شرایط ممکن در تاریخ این کشور ،دست به گریبان هستند و پیش بینی ها حکایت از آن دارد که این روند تنزلی تا سال 2017 به دلیل استمرار کاهش تقاضا برای سفارش کشتی های جدید، ادامه خواهد داشت.
در ادامه این گزارش آمده است:سفارشات جدید در کارخانه های کره ای به شدت کاهش یافته است و شاهد افت چشم گیر 94.1 درصدی نسبت به سال های گذشته بوده است.
بانک Exim کره ای گفت:در مجموع، میزان تقاضا برای کشتی های جدید و همه نوع سفارشات در کشتی سازی ها، یک روند غیر طبیعی را طی می کند، اما در حالی که بر اساس پیش بینی ها رکود تجاری کره در سال 2016 به مسیر نزولی خود ادامه می دهد، این انتظار می رود که میزان تقاضا برای تانکرهای نفت در نیمه دوم سال جاری با کمی بهبود روبه رو شود. 
این گزارش هم چنین نوشت: پیش بینی می شود کشتی سازی های کره ای بتوانند سفارشات 1.6میلیون CGT در سال جاری را دریافت کنندکه نسبت به سال گذشته کاهش 85 درصدی را نشان خواهد داد. از لحاظ ارزش مالی، پیش بینی ها حاکی از آن است، دریافت سفارش به 3.5 میلیارد دلار رسد، در صورتی که در سال 2015، میزان ارزش سفارشات 23.67 میلیارد دلار برآورد شده بود.
لازم به ذکر است: به دلیل شرایط نامطلوب کارخانه های کشتی سازی کره ای، در صورت نپذیرفتن سفارشات جدید، میزان تراکم سفارشات نیز با سیر کاهشی مواجهه خواهدشد و این میزان فعلی سفارشات کمتر از دو سال می تواند کارخانه های کشتی سازی را سرگرم کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار