۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸

صیادان خوزستانی دل به دریا زدند

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: با مساعد شدن وضعیت آب و هوایی در آبهای شمال غرب خلیج فارس، شرایط برای سفرشناورهای صیادی به صیدگاههای منطقه مناسب است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۵۱۳۳
صیادان خوزستانی دل به دریا زدندکوروش بهادری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه های هواشناسی ، آبهای شمال غرب خلیج فارس پس ازچندین روز ، آرام و بدون پدیده بوده و این وضعیت تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت.
در پی اعلام وضعیت سبز در آبهای شمال غرب خلیج فارس ، صدها فروند قایق و شناور صیادی بنادر خوزستان، لنگرگاههای خود به مقصد صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس ترک کردند.
صیادان بنادر خوزستان در 10روز اخیر به علت شرایط نامناسب جوی ، متلاطم بودن و مواج بودن آبهای خلیج فارس، با توصیه شیلات و هواشناسی از رفتن به دریا(خلیج فارس) منع شده و بناچار خانه نشین شدند.
با نرفتن صیادان به خلیج فارس و نقصان در عرضه آبزیان تازه به بازار ، بهای ماهی و میگو در بازارهای ماهی آبادان ، خرمشهر و هندیجان رو به افزایش نهاده بود.
معاونت صید و صیادی شیلات خوزستان نیز اعلام کرد پروانه صید آن دسته از صیادانی که به علت شرایط نامساعد جوی نتوانستند به دریا بروند تمدید خواهد کرد.
سالانه حدود 48هزار تن ماهی و میگو در صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس توسط صیادان خوزستانی صید می شود.
اروندکنار، بحرکان هندیجان، اروندکنار و خرمشهر از بنادر مهم صیادی استان خوزستان هستند.
حدود سه هزار فروند قایق و شناور صیادی در ناوگان صیادی خوزستان به صید و صیادی مشغول اند.
برچسب ها: صیادی آبادان
ارسال نظرات
آخرین اخبار