۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱

1300 تن میگوی پرورشی در تنگستان تولید شد

فرماندار تنگستان گفت: این شهرستان در صید و پرورش آبزیان دارای جایگاه مهمی است به گونه‌ای که سال قبل 1300 تن میگوی پرورشی در اراضی پرورشی ساحل تنگستان تولید شد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۶۵۰۴۰
1300 تن میگوی پرورشی در تنگستان تولید شد
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، غلامرضا ترک‌زاده ظرفیت ساحلی شهرستان تنگستان در پرورش آبزیان را بسیار بالا دانست و اظهار داشت: ساحل تنگستان که در بخش دلوار استقرار دارد نقش مهمی در صید و صیادی و پرورش آبزیان دارد.
وی از تولید بیش از یک‌هزار و 300 تن میگو از مزارع پرورش میگوی تنگستان خبرداد و گفت: سال گذشته ضمن صید 250 تن میگوی دریایی توسط صیادان در تنگستان، یک‌هزار و 300 تن میگو از اراضی پرورشی این شهرستان نیز تولید شد.
فرماندار تنگستان با اشاره به ایجاد شرکت تکثیر و پرورش بچه میگو در منطقه سالم‌آباد افزود: برای ساخت این مرکزکه نقش مهمی در تامین بچه میگوی مزارع پرورشی و ایجاد اشتغال دارد، 35 میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام می‌شود.
ترک‌زاده با بیان اینکه فاز نخست این مرکز خرداد ماه امسال راه اندازی می شود افزود: فاز نخست لارو میگو در سالم آباد با 10 استخر پرورشی آماده راه‌اندازی است که قادر است سالانه 120 میلیون قطعه بچه میگو در اراضی پرورشی تولید می‌کند.
وی از فعالیت 10 مرکز تکثیر میگو در تنگستان خبرداد و گفت: این مراکز قادرند سالانه 800 میلیون قطعه بچه میگو تولید و در اختیار پرورش دهندگان در سایت‌های پرورشی استان بوشهر قرار دهند.
برچسب ها: پرورش میگو
ارسال نظرات
آخرین اخبار