۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷

ساخت بندر صیادی خورابوخضیر خوزستان متوقف شد

پروژه ساخت بندر صیادی خورابوخضیر در استان خوزستان به دلیل عدم تخصیص اعتبار لازم، در حال حاضر متوقف شده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۴۹۰۵
ساخت بندر صیادی خورابوخضیر خوزستان متوقف شدمدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران به خبرنگار مانا گفت: عملیات ساخت بندر صیادی خورابوخضیر در استان خوزستان در حال پیگیری است.                                                                                                                                        
سید مصطفی بهشتیان در ادامه افزود: مناقصه ساخت این بندر انجام شده و پیمانکار عملیات اجرایی پروژه را آغاز کرده است.
وی با اشاره به اینکه این پروژه صیادی هم اکنون با 15 درصد پیشرفت فیزیکی همراه است، ادامه داد: در سال 91 به دلیل افزایش قیمت دلار، پیمانکار نتوانست به موقع مصالح را خریداری کند و ساخت اسکله نیمه کاره رها شده است.                        
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران بیان داشت:امیدواریم هر چه سریعتر با تامین اعتبارات لازم شاهد پیشبرد این پروژه در استان خوزستان باشیم.
به گفته مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران عنوان کرد: هم اکنون صیادی در محل ساخت بندر صیادی خورابوخضیر با امکانات حداقل صورت می گیرد.                                                                                               
وی اذعان داشت: به منظور تسهیل صیادی در این منطقه، به صورت مختصر به منظور پهلوگیری و تخلیه صید قایقهای صیادی، ساحل سازی صورت گرفته است.                                                                                                  
مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران افزود: کل اعتبار لازم جهت ساخت بندر صیادی خورابوخضیر، 15 میلیارد تومان برآورد شده است.                                                                                                
به گفته وی، به منظور ساخت این بندر صیادی تاکنون یک میلیارد و 835 میلیون و 300 هزار تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی در اختیار پیمانکار مربوطه قرار گرفته است.                                                                 
بهشتیان در ادامه اذعان داشت: بر اساس اعتبارات مصوب قرار بود در سال گذشته مبلغ 500 میلیون تومان به این پروژه تخصیص یابد که متاسفانه هیچ گونه مبلغی در نهایت برای پیشبرد ساخت بندر صیادی ابوخضیر تخصیص نیافت.                                      
مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران بیان داشت: پروژه بندر صیادی خورابوخضیر در استان خوزستان ، جز پروژه های ساماندهی بنادر صیادی سازمان شیلات ایران محسوب می شود و اعتبارات لازم برای پیشبرد آن از محل اعتبارات ملی تامین خواهد شد.
وی در ادامه یادآور شد: ساخت اسکله به طول 300 متر و حفاظت ساحل به طول 250 متر از جمله اقداماتی است که قرار است در این بندر صیادی انجام شود.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران عنوان کرد: ساختمان ها و تاسیسات پشتیبانی در بندر صیادی خور ابوخضیر به مساحت 830 متر مربع نیز در این کنار این بندر ساخته می شود که این پروژه تا کنون با پیشرفت 10 درصدی همراه بوده است.                
وی همچنین از محوطه سازی و ایجاد تاسیسات زیربنایی به وسعت 13 هزار مترمربع در حاشیه بندر صیادی خورابوخضیر خبر داد.
مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران اذعان داشت: تا کنون 15 درصد از مجموع عملیات محوطه سازی و ایجاد تاسیسات زیربنایی پیش رفته است که انتظار می رود با تخصص اعتبارات بیشتر، روند ساخت بندر صیادی خورابوخضیر سرعت بیشتری گیرد.
به گفته وی، تکمیل ساماندهی پروژه بندر صیادی خورابوخضیر می تواند باعث رونق هر چه بیشتر صیادی در این منطقه شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار