۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰

افت دوباره جابجایی کانتینری در بندر هنگ کنگ

جابجایی کانتینری در بندر هنگ کنگ چین با رسیدن به 4.41 میلیون TEU در سه ماه نخست سال 2016،کاهش 10.4 درصدی را مشاهده کرد، این کاهش مستمر در حالی رخ می دهد که زمانی بندر هنگ کنگ شلوغ ترین بندر کانتینری دنیا محسوب می شد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۴۶۴۹
افت دوباره جابجایی کانتینری در  بندر هنگ کنگ
به گزارش گروه بین الملل مانا دادهای آماری منتشر شده حاکی از آن است، مجموع جابجایی کانتینری در ماه مارس سال جاری به 1.52 میلیون TEU رسید. این میزان کاهش هشت درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به نمایش می گذارد.
ازسوی دیگر، جابجایی کانتینری در بندر Qingdao در شمال شرقی چین با رسیدن به 4.42 میلیون TEU در سه ماه نخست سال 2016،رشد 4.8 درصدی را به ثبت رساند.
با توجه به روند اخیر در جابجایی کانتینری ،پیش بینی می شود، بندر هنک کنگ چین که در سال 2015 جایگاه پنجم شلوغ ترین بندر کانتینری دنیا را به خود اختصاص داد، به جایگاه پایین تری در جدول نزول کند.
ساختارهای قدیمی ،محدودیت های محیطی و دستمزد بالای نیروی کار را می توان از عوامل اصلی دخیل دربه وجودآوردن شرایط نا امید کننده بندر هنک گنگ چین دانست.
در این راستا، سیاست گذاران چین تلاش خود را برای به امضا رساندن یک قرارداد تجاری با انجمن ملت های آسیای جنوب شرقی به کار گرفته اند که در صورت تحقق این امر،ترافیک کانتینری در این بندر با رونق چشمگیری رو به رو خواهد شد.
برچسب ها: بندر هنگ کنگ
ارسال نظرات
آخرین اخبار