۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹

تمایل چینی هابرای سرمایه گذاری دربنادر و راه آهن چابهار

مدیر عامل گروه شرکت های سرمایه گذاری دابل ویو چین گفت : چین با نگاه همکاری اقتصادی به دنبال روابط دو کشور است و تمایل زیادی برای سرمایه گذاری در زمینه های بنادر و راه آهن چابهار دارد.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۶۴۵۶۶
تمایل چینی هابرای سرمایه گذاری دربنادر و راه آهن چابهاربه گزارش مانا نیک یونیک در جمع مدیران بنادر و دریانوردی چابهار گفت: شرکت مهندسی ساخت و ساز بین المللی دابل ویو یک شرکت بین المللی است که در زمینه ساخت راه آهن، توسعه بنادر، پل سازی، ساخت فرودگاه و بزرگراه، استحصال برق و آب، فولاد، پتروشیمی، ساخت و ساز عمومی و صنعتی فعالیت می کند.
وی افزود: شرکت دابل ویو چین دارای 500 شرکت وابسته است که با هزار و 700 نیروی انسانی متخصص و مهندسی در 156 کشور دنیا فعالیت و سرمایه گذاری می کند.
نیک یونیک گفت : چین با نگاه همکاری اقتصادی به دنبال روابط دو کشور است و در این سفر تمایل زیادی برای سرمایه گذاری در زمینه های بنادر و راه آهن است زیرا این دو موضوع برای چین در بندر چابهار بسیار حایز اهمیت است .
مدیرعامل گروه شرکت های سرمایه گذاری دابل وایو چین افزود: مدیران این شرکت ابتدا در کشورها حضور پیدا می کنند و پس از بررسی زیرساختها و فرصت های سرمایه گذاری فعالیت خود را در صورت توافق آغازمی کنند. بنابراین با توجه به موقعیت مناسب بندر چابهار برای سرمایه گذاری، کارشناسان این شرکت در آینده ای نزدیک به این منطقه سفرخواهند کرد.
در ادامه معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: بندر چابهار پیشانی توسعه ایران است و موقعیت راهبردی آن سبب شده است تا کانون توجه کشورهای منطقه باشد.
سیدحسن ابراهیمی اظهار داشت: هم اینکه پنج پست اسکله در شهید کلانتری و پنج پست اسکله در بندر شهید بهشتی، ظرفیت تخلیه و بارگیری دو میلیون و 500 هزار تن را دارند.
وی گفت: طرح توسعه بندر شهید بهشتی با ساخت پنج پست اسکله از سال 1387 با هزینه 340 میلیون دلار آغاز شده است و اکنون بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال جاری فاز نخست آن تکمیل و به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: با تکمیل فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر به هشت و نیم میلیون تن خواهد رسید.
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بیان کرد: ما معتقدیم اکثر کشورهای دنیا به اهمیت بندر چابهار پی برده اند به همین دلیل خواستار سرمایه گذاری در فاز دوم هستیم .
ابراهیمی با اشاره به اینکه قسمت اعظم کار مانند ساخت دایک و لایروبی درآینده نزدیک انجام خواهد شد اظهار داشت: بهتر است شرکت چینی در زمینه توسعه بنادر در بندر چابهار مشارکت کند. زیرا بحث استحصال و خرید تجهیزات در فازدوم باید توسط سرمایه گذاران انجام شود.
ابراهیمی افزود: مهمترین نکته ای که در فاز دوم طرح توسعه بندر شهید بهشتی باید مورد توجه قرارگیرد بحث خطوط کشتیرانی و بازاریابی است .
ارسال نظرات
آخرین اخبار