۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰

ترانزیت کالا در بندر بوشهر افزایش می‌یابد

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر با افتتاح مجتمع بندری نگین دو برابر می‌شود.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۶۰۵۵۲
ترانزیت کالا در بندر بوشهر افزایش می‌یابد
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر محمدمهدی بنچاری در نشست با سرمایه‌گذاران از اجرای طرح مجتمع بندری نگین در بوشهر خبرداد و اظهار داشت: با بهره برداری از طرح توسعه بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر از هفت میلیون تن به 15 میلیون تن کالا در سال خواهد رسید.
وی با بیان اینکه جزیره نگین اکنون 40 هکتار مساحت دارد افزود: جزیره نگین بوشهر از طریق یک راه دسترسی سه کیلومتری به بزرگراه خلیج فارس متصل شده است که امکان توسعه این جزیره تا 400 هکتار فراهم می شود.
سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خاطر نشان کرد: طرح توسعه بندر بوشهر شامل سه بخش مختلف است که برای اجرای این طرح‌ها 6 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری خواهد شد .
بنچاری بیان کرد: پایانه کانتینری، پایانه مواد فله مایع و پایانه چند منظوره سه بخش طرح توسعه بندر بوشهر است که در جزیره نگین ساخته خواهد شد.
وی افزود: پایانه کانتینری که با اسکله ای به طول 600 متر قرار است در جزیره نگین ساخته شود ظرفیت 600 هزار TEU کانتینر را دارد و در مدت 30 ماه ساخته می شود.
سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اداه داد: پایانه مواد فله مایع ، شامل 180 هزار متر مکعب مخزن است و یک میلیون تن ظرفیت دارد که در مدت 24 ماه ساخته می شود.
بنچاری اضافه کرد: پایانه چند منظوره هم با ظرفیت یک میلیون تن در جزیره نگین ساخته می شود که شامل 30 هزار متر مکعب سیلو و 20 هزار متر مربع انبار بوده و 30 ماه زمان برای ساخت آن در نظر گرفته شده است.
برچسب ها: بندر بوشهر
ارسال نظرات
آخرین اخبار