روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵

مدیرعامل کشتیرانی از کشتی سازی اولستن نروژ بازدید کرد

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه از شرکت کشتی‌سازی اولستن نروژ بازدید کرد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۰۴۴۲
مدیرعامل کشتیرانی از کشتی سازی اولستن نروژ بازدید کردبه گزارش خبرنگار مانا؛دکتر محمد سعیدی به همراه مدیران ارشد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از بخش‌های مختلف شرکت کشتی سازی اولستن(Ulstein) نروژ، از جمله یارد کشتی‌سازی سرپوشیده، قسمت‌های اداری و ستادی و شناورهای آماده تحویل در این یارد بازدید کرد. 
دکتر محمد سعیدی در دیدار با مدیرعامل گروه اولستن، پیشنهاد کرد تا کادر فنی این شرکت از یارد پرشیا هرمز بازدید کنند و زمینه‌های همکاری در انتقال فن‌آوری، ساخت و تجهیز شناور به ویژه در بخش فراساحل مورد بررسی قرار گیرد.
خانم Gunvor Ulstein، ضمن استقبال از این پیشنهاد، اظهار داشت: برای بازدید از یارد پرشیا هرمز، پیش از آغاز سال 1395 برنامه‌ریزی خواهد کرد.
شرکت کشتی‌سازی اولستن که یک قرن از تاسیس آن می گذرد طراحی انحصاریX-BOW برای بدنه شناورها را در اختیار دارد. این طراحی منحصر به فرد، موجب تعادل بیشتر و عملکرد بهتر شناورها به ویژه در شرایط نامساعد جوی می‌شود.
شرکت اولستن درحال حاضر، در چهار حوزه طراحی شناور و نوآوری، کشتی‌سازی، کنترل ، قدرت و طراحی تجهیزات فعال است و با کشتی‌سازی‌های مختلف از جمله چین، لهستان، برزیل و امارات متحده عربی همکاری می کند. این شرکت کشتی‌سازی، در فن‌آوری اطلاعات و همچنین ارتقاء و یکپارچه‌سازی سامانه‌های ناوبری، کنترل، الکترونیکی و مکانیکی پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.
این شرکت طی سال گذشته 30 فروند شناور تحویل داده است که 20 فروند آن در شرکت های چین ساخته شده اند. همچنین بدنه شناورهای ساخته شده در یارد اولستن از کشتی‌سازی‌های کشور لهستان به این یارد منتقل می‌شوند. 
در حال حاضر در این یارد، اولین شناور با طرح X-BOW در دو انتها (سینه و پاشنه) ی شناور در حال ساخت است.
شایان ذکر است در تاریخچه شرکت اولستن آمده است، شرکت رولزرولیس (Rolls Royce) با خرید تکنولوژی از شرکت مذکور، شکل گرفت و به شهرت رسید. 
ارسال نظرات

نظرات کاربران

ضرابی Iran, Islamic Republic of ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۳
0
0
بسمه تعالی
به نظر می رسد ، برای نخستین بار اهتمام جدی در خصوص به روزرسانی پرشیا هرمز در شُرف تحقق می باشد. که در این صورت صنعت کشتی سازی / تعمیرات ادواری در کشور وارد مرحله مهمی در امر خودکفایی خواهد شد.
مزید بر اینکه به دلیل گستردگی این صنعت ، ظرفیت اشتغالزایی قابل توجهی نیز برای کشور ایجاد خواهد نمود.
ان شاءا...
آخرین اخبار