۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸

ابتکار به خوزستان سفر می کند

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان گفت: معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ظرف چند روز آینده و برای هفتمین بار جهت افتتاح تصفیه خانه فاضلاب کشت و صنعت فارابی به خوزستان سفر می کند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۰۴۳۰
ابتکار به خوزستان سفر می کندنسیم صادقی در گفتگوبا خبرنگار مانا افزود: این آخرین تصفیه خانه ای است که در مجموعه کشت و صنعت نیشکر خوزستان به بهره برداری می رسد که به این ترتیب همه هفت کارخانه تولید شکر طرح توسعه نیشکر مجهز به سامانه تصفیه فاضلاب خواهد شد.
وی گفت: با بهره برداری از این سامانه در جنوب اهواز سالانه از ورود میلیون ها متر مکعب فاضلاب به رودخانه کارون جلوگیری خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان در ادامه افزود: فاضلاب تصفیه شده مجتمع فارابی وارد چرخه بخش کشاورزی خواهد شد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اواخر دی ماه نیز برای افتتاح تصفیه خانه یکی از مجتمع های کشت و صنعت خوزستان به این استان سفر و از چند پروژه نهال کاری در کانون های ریزگردها در خوزستان نیز بازدید کرد.
احمدرضا لاهیجان زاده مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز به خبرنگار مانا گفت: معصومه ابتکار در خوزستان از چند طرح زیست محیطی دیدن در دست اجرا دیدن می کند.
استان خوزستان در یک دهه اخیر با تشدید عوامل آلاینده روبرو بوده به گونه ای که اهواز مرکز خوزستان به عنوان آلوده ترین شهرهای جهان معرفی شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار