۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶

راه اندازی ایستگاه ارتباطات دریایی در بندر امیرآباد

ایستگاه ساحلی ارتباطات دریایی و مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی شمال کشور (CRS& MRCC) در بندرامیرآباد با حضور معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ومهندس قادری مدیر کل نجات و حفاظت دریایی به بهره برداری رسید.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۰۴۰۴
راه اندازی ایستگاه ارتباطات دریایی در بندر امیرآباد
به گزارش مانا؛ در این مراسم مهندس علی خدمتگزار مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت؛ باتوجه به اینکه صنعت کشتیرانی در هر سال باحوادث گوناگونی مواجه که در برخی از موارد منجر به فوت انسانها در دریا می شود، مجموعه بندری امیرآباد بر آن شد تا ایستگاه ساحلی ارتباطات دریایی و مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی را به عنوان مرکز استاندارد یکپارچه در شمال کشور راه اندازی کند. 
وی با بیان اینکه اجرای این پروژه با هزینه چهار میلیارد و 500 میلیون ریال به بهره برداری رسید خاطرنشان کرد؛ راه اندازی تجهیزات مخابراتی سیستم شناسایی اتوماتیک شناورها AIS VHF-DSC ، NAVTEX RECEIVER ، VOICE RECORDER و VHF AIR BAND جهت برقراری ارتباط با واحد های پروازی شرکت کننده در عملیات های نجات دریایی، تجهیزات ALL IN ONE ، SAR GIS به منظور مانیتورینگ و مدیریت در عملیاتهای دریایی مرتبط، سیستم شناسایی اتوماتیک شناورها برد بلندLRIT ، تامین خطوط ارتباطی تلفن بین المللی و طراحی و اجرای زیر ساختها تاسیساتی و مخابراتی و ... را از مشخصات فنی و اجرایی پروژه نام برد.
همچنین کنترل و نظارت بر سوانح، برقراری ارتباط، انجام هماهنگی های لازم، توصیه ها و کمک های اولیه پزشکی یا نقل و انتقال افراد سانحه دیده با بهره گیری از امکانات و تجهیزات خصوصی و دولتی و انجام نظارت بر سوانح ، ارتباطات ، هماهنگی در انجام ماموریت های جستجو و نجات دریایی و همکاری با مراکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی در بنادر جنوبی و شمالی به منظور کمک رسانی به انسانهای آسیب دیده در دریا از دیگر عملکردهای مرکز اصلی هماهنگی جستجو و نجات دریایی است.
لازم به ذکر است مرکز جستجو و نجات دریایی بندر امیرآباد به عنوان مرکز خدمات جستجو و نجات دریایی شمال کشور مسئولیت اجرای خدمات جستجو و نجات دریایی و هماهنگی در انجام عملیات جستجو و نجات دریایی در منطقه تحت پوشش طرح ملی را دارا است.
گفتنی است در حاشیه افتتاح این مرکز مهندس راستاد و هیات همراه از محوطه های عملیاتی بندر امیرآباد ، پایانه نفتی نکا و صنایع تولیدی و پروژه های سرمایه ای واقع در اراضی پشتیبانی بندر امیرآباد بازدید کرد . 
برچسب ها: بندر امیرآباد
ارسال نظرات
آخرین اخبار