۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴

کشتیرانی والفجر به حوزه کروز وارد می شود

کشتیرانی والفجر با هدف گذاری توسعه گردشگری دریایی به سوی کشتیهای کروز در مقیاس منطقه ای می رود.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۶۰۳۷۳
کشتیرانی والفجر به حوزه کروز وارد می شود
مدیرعامل شرکت کشتیرانی والفجر درگفتگو با خبرنگار مانا گفت: کشتیرانی والفجر با دراختیار داشتن چهار فروند کشتی مسافری تندرو هریک با ظرفیت 235 صندلی و دو فروند کشتی رو- رو هریک با ظرفیت 380 صندلی و تجارب 30 ساله در حوزه مسافری به عنوان بزرگترین و فعالترین شرکت کشتیرانی مسافری در منطقه خلیج نیلگون فارس و دریای عمان کماکان مشغول ارائه خدمات به مردم شریف میهن اسلامی است.
کاپیتان منصوراسلامی بابیان اینکه درایران برروی مبحث گردشگری دریایی کار و مطالعه قابل ملاحظه ای انجام نشده است، افزود: مقوله حمل مسافر دریایی که سال هاست توسط شرکت کشتیرانی والفجر در حال انجام است با مقوله گردشگری دریایی کاملا متفاوت بوده و برای ورود به این صنعت که منابع درآمدی سرشاری برای اکثر کشورهایی که دسترسی به دریا دارند مهیا کرده است نیاز به یک همت و عزم ملی با همفکری همه ذینفعان و متولیان این صنعت جهت تبیین آیین نامه ها و قوانین مربوطه داشته و همچنین نیاز است با مطالعات و پژوهش دقیق کلیه نیازمندیهای گردشگر ایرانی و حتی خارجی از گردشگری دریایی ایران جمع آوری شود.
مدیر عامل کشتیرانی والفجر ورود فعال به حوزه گردشگری دریایی را از اهداف اصلی آن شرکت در شرایط و فضای پسا تحریم عنوان کرد و گفت: در این راستا تعاملات و همفکری با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع وابسته به جهت هموار کردن موانع پیشرودر حال انجام است.
وی ضمن بر شمردن پتانسیلها و جاذبه های گردشگری بیشمار خدادادی که در ایران وجود دارد خاطر نشان کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی نیز این تکلیف بر دوش همه دست اندرکارن است تا با عزم جدی برای رفع موانع فعلی و ایجاد زمینه سرمایه گذاری ایمن فضای مناسبی برای فعالان و سرمایه گذاران این صنعت بوجود آورند.
وی همچنین از لزوم به کار گیری کشتیهای کروز مناسب منطقه خلیج فارس با استانداردهای روز دنیا خبر داد و گفت : کشتیرانی والفجر با هدف گذاری توسعه گردشگری دریایی به سوی کشتیهای کروز در مقیاس منطقه ای می رود .
کاپیتان اسلامی با بیان اینکه ورود به حوزه کشتی های کروز نیازمند سرمایه گذاری بالایی در این زمینه است تاکید کرد: کشتی های کروز که قیمتهای نسبتا بالایی هم دارند، طبیعتا نیازمند دریافت تسهیلات بانکی برای سرمایه گذران این حوزه است.
مدیر عامل کشتیرانی والفجربا اشاره به اینکه برای شکوفایی این صنعت، پرورش و تربیت پرسنل متخصص اینگونه شناورها و همچنین برخورداری از اسکله ها و ترمینالهای استاندارد این شناورها نیاز است ادامه داد: اگرچه زیر ساختهایی در زمینه ترمینال های مسافری و اسکله با امکانات محدود وجود دارد و حتی این شرکت خود دارای دو ترمینال مسافری ملکی و اسکله مسافری است اما لازم است زیر ساختهای موجود ارتقاء یابد.
وی به مشکلات گردشگری دریایی اشاره کرد و گفت: قوانین موجود و حاکم بر اسکله ها و ترمینال ها مطابقات با سیستم گردشگری نداشته و همچنان دید و نگاه حاکم در بنادر در راستای همان قوانین، مقررات و راهکارهای موجود در رابطه با بار است.در صورتیکه لازم است با تبین مقررات و دستور العملها مناسب امکان دسترسی سهل و آسان مردم به بنادر و زیر ساختهای مسافری و گردشگری فراهم شود تا با حضور مردم امکان ارائه خدمات و سرویسها به تمامی اقشار جامعه امکان پذیر باشد.
به گفته مدیر عامل کشتیرانی والفجر در کنار این موارد حلقه گم شده سیستم گردشگری دریایی همان شخص و فرد گردشگر است لذا تمامی راهکار ها و برنامه ها می بایست در راستای خواسته ها و نیازهای این افراد با توجه به قوانین و مقررات تبیین شود تا راهکار مناسبی در جهت ایحاد دسترسی سهل و آسان برای آنها فراهم شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار