۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶

واردات کالای ته لنجی از نظارت استاندارد خارج شد

مدیرکل استاندارد خوزستان گفت: واردات کالای ته لنجی یا ملوانی در بنادر خوزستان از دایره نظارت استاندارد خارج شده است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۰۲۷۳
واردات کالای ته لنجی از نظارت استاندارد خارج شد
محمد دهدشتی زاده در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: واردات کالای ته لنجی به لحاظ اینکه کالای تجاری محسوب نشده و با حجم بالا وارد بنادر و گمرکات خوزستان نمی شود مورد آزمایش های کیفیت استاندارد قرار نمی گیرد.
وی گفت: چنانچه کالاهای ته لنجی یا ملوانی که فاقد کیفیت باشند خود به خود مورد اشتیاق مصرف کنندگان قرار نمی گیرد لذا لازم نیست نظارت استاندارد بر کالاهایی که با حجم کم نیز وارد بنادر و گمرکات استان می شود اعمال شود.
مدیرکل استاندارد خوزستان در ادامه با بیان اینکه بر کیفیت کالاهای صادراتی که از گمرکات خوزستان صادر می شود نظارت می شود افزود: صدور کالای بی کیفیت به سهم بازار هدف جمهوری اسلامی ایران آسیب می زند لذا همه کالاهای صادراتی باید مهر استاندارد داشته باشند.
دهدشتی زاده با بیان اینکه کالاهای ته لنجی در بنادر خوزستان از پرداخت عوارض گمرکی نیز معاف هستند افزود: بدلیل اینکه کالای ته لنجی طبق مقررات و مصوبه هیئت دولت وارد کشور می شود قاچاق محسوب نمی شود.
براساس مصوبه هیئت دولت هر دریانورد خوزستانی می تواند در سال شش بار و هربار تا سقف 15میلیون ریال کالای مجاز براساس فهرست ارایه شده از سوی گمرک ،کالا وارد کند.
واردات کالای ته لنجی به منظور حمایت از صاحبان شناورهای تجاری که کالا از گمرکات استان صادر می کنند صورت می گیرد.
بیشتر کالاهای ته لنجی در بازارچه های مرزی بنادر خوزستان بخصوص آبادان ، خرمشهر ، هندیجان و ماهشهر به فروش می رسد.
برچسب ها: ته لنجی خوزستان
ارسال نظرات
آخرین اخبار