۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵

برپایی هفت سین دریایی در اعماق آبهای خلیج فارس

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان از برپایی هفت سین دریایی در عمق هفت متری آبهای جزیره هرمز از اوایل اسفند ماه خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۰۱۷۸
برپایی هفت سین دریایی در اعماق آبهای خلیج فارسمدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: به منظور ایجاد جذابیت بیشتر در خلیج فارس برای گردشگران، هفت سین دریایی در جزیره هرمز برپا می شود.
محسن ضیایی با اشاره به اینکه این هفت سین دریایی توسط یکی از دفاتر خدمات مسافرتی استان هرمزگان برپا می شود، گفت: گردشگران علاقه مند می توانند با مراجعه به این دفتر خدمات مسافرتی در استان هرمزگان برای بازدید از این هفت سین دریایی ثبت نام کنند.
به گفته وی، گردشگران می توانند با غواصی به محل در نظر گرفته شده برای این هفت سین در اعماق آبهای ساحلی جزیره هرمز برسند.
این مقام مسئول در استان هرمزگان یادآور شد: این فعالیت و نوآوری در برپایی هفت سین دریایی توسط بخش خصوصی مورد حمایت اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قرار گرفته است.
وی اذعان داشت: بدون شک برپایی چنین جذابیت هایی در دریا می تواند بیش از پیش گردشگران جنوبی کشور را به مقوله توریسم دریایی علاقه مند کند.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان عنوان کرد: گردشگران می توانند از اوایل اسفند ماه امسال تا پایان فروردین ماه سال آینده به مدت دو ماه از هفت سین دریایی جزیره هرمز دیدن کنند.
مدیر عامل دفتر خدمات هوایی و جهانگردی کهکشان عرش آراد که مبتکر و مجری برپایی سفر هفت سین دریایی در جزیره هرمز است نیز در خصوص این هفت سین به مانا گفت: این هفت سین دریایی در عمق هفت متری آبهای هرمز و در ابعاد هفت در هفت متر ایجاد شده است.
به گفته مریم جنابی، چیدمان میز هفت سین به گونه ای است که امکان حضور هفت نفر گردشگر به طور همزمان در اطراف آن وجود خواهد داشت.
وی بیان کرد: میز هفت سین با استفاده از مصالح خاص که در دریا مقاوم باشد ساخته شده است و صندلی هایی برای نشستن گردشگران را در اطراف آن در نظر گرفته شده است.
این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی یادآور شد: بر اساس طراحی انجام شده، هفت سین روی پایه های در اندازه های مختلف چیده خواهد شد.
وی در ادامه سخنان خود در خصوص تور هفت سین دریایی اذعان داشت: هفت سین ها از مواد مصنوعی ساخته شده که به محیط زیست دریا آسیب وارد نشود.
جنابی خاطرنشان ساخت: گردشگران علاقه مند برای بازدید از این هفت سین می توانند با مراجعه به دفتر خدمات مسافرتی کهکشان عرش آراد، نسبت به سفر به جزیره هرمز اقدام کنند.
به گفته وی، گردشگران با استفاده از امکانات غواصی از لب ساحل به سمت عمق هفت متری، محل بر پایی هفت سین به همراه مربیان مجرب غواصی حرکت خواهند کرد.
مدیر عامل دفتر خدمات هوایی و جهانگردی کهکشان عرش آراد بیان کرد: گردشگرانی که فقط قصد بازدید از هفت سین دریایی را داشته باشند در قالب تور نیم روزه به جزیره هرمز انتقال داده می شوند اما آنها که می خواهند در کنار بازدید از هفت سین دریایی از جاذبه های طبیعی داخل جزیره نیز دیدن کنند این امکان را دارند تا پس از تماشای هفت سین وارد جزیره شوند.
به گفته فعال بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی خلیج فارس، امکان اقامت شبانه نیز در جزیره هرمز برای گردشگران علاقه مند فراهم خواهد بود.
جنابی با اشاره به اینکه هنوز هتل در دست ساخت جزیره هرمز به بهره برداری نرسیده است، یادآور شد: هم اکنون در جزیره هرمز مهمانسرای کوچکی به گردشگران خدمات رسانی می کند.
وی در پایان بیان کرد: همچنین در صورت لزوم می توان از خانه های مسکونی بومیان جزیره برای اسکان گردشگران بهره برد.
به گفته وی، دره ستاره ها، دره سکوت و قلعه پرتغالی ها از دیگر جاذبه های گردشگری جزیره هرمز محسوب می شوند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار