۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶

بوشهر؛ پایلوت گردشگری دریایی جنوب شد

به منظور توسعه گردشگری دریایی در آبهای خلیج فارس، تفاهم نامه همکاری بین سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و استانداری بوشهر به امضا رسید.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۰۱۱۴
بوشهر؛ پایلوت گردشگری دریایی جنوب شد
مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: استان بوشهر با دارا بودن بخشی زیادی از سواحل خلیج فارس می تواند نقش تاثیر گذاری در رونق گردشگری دریایی و ساحلی منطقه داشته باشد.
سیدکاظم خلدی نسب با بیان اینکه طی سال های گذشته ایجاد زیرساختهای گردشگری در بوشهر از سرعت قابل قبولی برخوردار نبوده است، گفت: سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری تصمیم گرفته تا بتواند با مشارکت مسئولین استانی و جذب حمایت های مالی نسبت به توسعه زیرساختهای گردشگری دریایی در این استان اقدامات لازم را انجام دهد.                                                                                                           
وی افزود: در این راستا چندی پیش با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و استاندار بوشهر، تفاهم نامه همکاری در زمینه توسعه گردشگری دریایی بوشهر در محل سازمان میراث فرهنگی در تهران به امضا رسید.                          
این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان ساخت: یکی از مهمترین موارد مطرح شده در این تفاهم نامه، تلاش استانداری بوشهر برای ساماندهی اراضی ساحلی استان بوشهر برای تبدیل شدن به کاربری گردشگری بود.                             
خلدی نسب با اشاره به اینکه در این جلسه رئیس سازمان امور اراضی کشور نیز حضور داشتند، خاطرنشان ساخت: ساماندهی سواحل بوشهر نیازمند همکاری تنگاتنگ استانداری و سازمان امور اراضی کشور است تا بتوانند این امر مهم را با سرعت زیادی پیش برند.                                    
وی یادآور شد: همچنین یکی از موارد مطرح شده در این تفاهم نامه به موضوع ایجاد زیرساختهای گردشگری در نوار ساحلی استان بوشهر مربوط می شود.
مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: به منظور ایجاد زیرساختهای گردشگری در نوار ساحلی بوشهر باید اعتبارات لازم آن از سوی استانداری بوشهر و از محل اعتبارات استانی تامین شود.
خلدی نسب اذعان داشت: همچنین استانداری بوشهر باید با اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران بخش خصوصی آنها را در راستای ایجاد امکانات گردشگری در نوار ساحلی خلیج فارس در محدوده استان بوشهر بیش از پیش ترغیب کند.                                                                   
وی در ادامه تاکید کرد: سایر استان های جنوبی کشور از جمله خوزستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان نیز از قابلیت های لازم جهت توسعه گردشگری دریایی برخوردارند.                                                                                                             
وی یادآور شد: اما در گام نخست استان بوشهر به عنوان پایلوت گردشگری دریایی جنوب کشور در نظرگرفته شد و قصد داریم پس از بوشهر جلسات مشترکی با استانداری های سایر استان های جنوبی کشور نیز در راستای ساماندهی سواحل و ایجاد زیرساختهای گردشگری در نوار ساحلی این استان برگزار کنیم.
این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: بحث توسعه سواحل مکران در برنامه ششم توسعه نیز یکی دیگر از الزاماتی است که ما را بر آن داشته است تا بتوانیم در راستای توسعه گردشگری دریایی و سواحل در طول سواحل مکران طی برنامه ششم توسعه همگام با سایر ارگان های مرتبط با این امر اقدام کنیم.                                                                                                 
وی تصریح کرد: استان های ساحلی نیز از پیشنهادات و طرح های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در راستای ساماندهی سواحل و ایجاد زیرساختهای گردشگری در نوار ساحلی این استان ها، استقبال کرده اند.                                      
خلدی نسب به تهیه سند توسعه گردشگری دریایی توسط شورای راهبری توریسم دریایی نیز اشاره کرد و گفت: تهیه این سند نقش موثری در انجام برنامه ریزی های کلان برای ساماندهی سواحل جنوبی کشور و ایجاد زیرساختهای لازم در آنها خواهد داشت.      
مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اظهار کرد: شورای راهبری توریسم دریایی برای نهایی کردن برنامه ریزی گردشگری دریایی به منظور تهیه و تدوین برنامه های عملی و رسیدگی به موضوعات متنوع گردشگری را متشکل از نمایندگان ارگان های مرتبط با امور دریایی تشکیل شده است.                                                                    
به گفته وی، تا پایان سال جاری شاهد نهایی شدن سند توسعه گردشگری دریایی کشور و به دنبال آن توسعه توریسم دریایی در آبهای شمالی و جنوبی کشور و نیز نوار ساحلی آنها خواهیم بود.                            
ارسال نظرات
آخرین اخبار