روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴

توسعه متوازن؛ شاخص رتبه بندی بنادرکشور

عضو هیئت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی توسعه متوازن بخش دریایی همزمان با توسعه بخش خشکی در بنادر را خواستار شد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۶۰۰۴۵
توسعه متوازن؛ شاخص رتبه بندی بنادرکشور
به گزارش مانا محمد راستاد گفت: توسعه کانال های دسترسی دریایی در کنار توسعه اسکله ها و پسکرانه ها به عنوان شاخص مهم رتبه بندی بنادر کشور مد نظر قرار می گیرد.
وی ادامه داد: تعیین شاخص و چارچوب توسعه دریایی و برنامه ریزی مهندسی ارزش در کنار ایجاد سهولت دسترسی از لنگرگاه به بندر، لایروبی کانال و نگهداری آن، بخشی از برنامه های در دستور کار معاونت دریایی سازمان بنادر است.
وی ضمن اشاره به اینکه نیمی از عملیات بنادر در بخش دریایی صورت می گیرد، افزود: هزینه اجرای طرح های دریایی باید در برنامه های توسعه ای بنادر پیش بینی شود.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: ارائه خدمات جستجو و نجات دریایی و استفاده از ظرفیت همیاران ناجی در سازمان در قالب طرحی با عنوان مدیریت واکنش در برابر مخاطرات دریایی جلو خواهد رفت.
راستاد با بیان اینکه در بخش علائم کمک ناوبری نباید از نظر کیفی و کمی در کشور دغدغه وجود داشته باشد، افزود: نرم های عملیات دریایی باید با دقت مورد توجه قرار گیرد و با بهبود آن، بنادر به سمت بنادر نسل سوم پیش بروند.
راستاد گفت: مکانیزم حمایتی برای شرکت های دریایی با استفاده از امکانات و ابزارهای این سازمان فراهم می شود.
عضو هیئت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: طی سالیان اخیر، بنادر هرمزگان در بحث مسافرت های دریایی کارنامه خوبی را با حداقل سوانح دارد و امیدواریم با ادامه پیدا کردن سختگیری ها در مباحث ایمنی ترددهای دریایی، در زمینه توسعه امکانات در بخش ساماندهی گردشگری دریایی نیز موفق باشیم.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تبدیل مانورهای دریایی به تمرینات کاملا عملیاتی با طراحی سناریوهای کارشناسی و ارزیابی کیفیت خدمات جستجو و نجات نیز از دیگر برنامه های در دستور کار است.
برچسب ها: راستاد
ارسال نظرات
آخرین اخبار