۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱

کشتیرانی CSCL چین ضرر کرد

شرکت کشتیرانی CSCL چین ضرر خود در سال 2015 را حدود 426 میلیون دلار پیش بینی کرد.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۵۹۹۳۱
کشتیرانی CSCL چین ضرر کرد
به گزارش گروه بین الملل مانا، شرکت کانتینری CSCL برخلاف سود 1.1 میلیارد یوانی در سال 2014 از ضرر 2.8 میلیارد یوانی معادل 425.6 میلیون دلاری در سال 2015 خبر داد.
بر اساس این گزارش، این شرکت چینی – هنگ کنگی، دلیل اصلی این ضرر را رکود باز حمل و نقل کانتینری عنوان کرد از دیگر عوامل این ضرر کاهش روند بهبود اقتصاد جهانی و کاهش رشد چین محسوب می شود.
جابه جایی ها در چین در سال گذشته هشت درصد کاهش داشت. رشد تقاضا در حمل و نقل کانتینری بسیار پایین اعلام شد و عرضه مازاد و کرایه های پایین آخرین ضربه ها را به بدنه حمل و نقل کانتینری وارد کردند. 
سهم بزرگی از این ضرر متوجه کاهش دارایی 800 یوانی در بخش کشتی ها و کانتینرها است.
این شرکت از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد و اظهار داشت: این کاهش دارایی تأثیری بر توافقنامه لیزینگ کشتی این شرکت با شرکت کاسکو نخواهد داشت. بخشی از ادغام میان شرکت های کشتیرانی کاسکو و CSCL شامل اشتراک گذاری کانتینربرها در یک دوره پنج ساله است و تصمیم گیری در خصوص اشتراک گذاری کانتینربرهای بالای هشت هزار TEU و بیشتر به بعداً موکول شد. 
اجاره کشتی ها در سه ماه آینده از 3.7 میلیارد دلار فراتر نخواهد رفت. این شرکت همچنین مجبور به فروش کل شبکه سرویس دهی خود شامل 33 شرکت تابعه کانتینری به شرکت کاسکو شد.
دولت چین امیدوار است ادغام این دو شرکت بزرگ شرایط را برای سوددهی فراهم کند. شرکت CSCL طبق برنامه ریزی ها به یک شرکت مالی و لیزینگی تبدیل خواهد شد و دارایی های دیگر این شرکت در سال جاری شرکت طبق ادغام منتقل خواهند شد.
برچسب ها: CSCL
ارسال نظرات
آخرین اخبار