۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹

تصویب استانداردهای کیفیت فاضلاب های ورودی به دریا

مدیر کل دفتر بررسی آلودگی های دریایی معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از تصویب عناوین استانداردهای کیفیت آب های محیطی و خروجی فاضلاب به دریا و آلاینده های موتور شناورها در کمیته برنامه ریزی سازمان ملی استاندارد خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۹۷۴۱
تصویب استانداردهای کیفیت فاضلاب های ورودی به دریا
ضیاء الدین الماسی در گفتگو باخبرنگار مانا از مطالعه و بازدید محل بازیافت کشتی ها در استان خوزستان خبر داد و گفت: این بازدید کارشناسی بنا به درخواست اوراق سازی بیش از 150 فروند شناور از رده خارج شده در آبهای این استان صورت گرفته بود.                 
مدیر کل دفتر بررسی آلودگی های دریایی معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، تاکید کرد: پایش میدانی و عملکردی هفت استان ساحلی کشور در شمال و جنوب همواره از سوی دفتر بررسی آلودگی های دریایی انجام می شود تا بتوانیم در نهایت با انجام اقدامات موثر، میزان آلودگی های دریایی و اثرات منفی آنها را به حداقل رسانیم.                       
به گفته وی، آمارگیری و تدوین برنامه های آموزشی استان های ساحلی در خصوص آلودگی های دریایی نیز به طور مرتب توسط کارشناسان دفتر بررسی آلودگی های دریایی معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست انجام می شود.                                    
مدیر کل دفتر بررسی آلودگی های دریایی معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه سخنان خود اظهار کرد: برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با روش تصفیه فاضلاب صنعتی و شهری به روش اسمز معکوس و حذف نیترات از آبهای زیر زمینی در راستای کاهش آلودگی های ورودی به دریا با منشا انسانی صورت گرفته است.                                                                           
وی با تاکید بر اهمیت نقش آموزش به صورت علمی در کاهش آلودگی های دریایی یادآور شد: تهیه وچاپ کتاب اثرات محیط زیستی تاسیسات آب شیرین کن بر اکوسیستم های دریایی که به عنوان اثر برگزیده اولین جشنواره کتاب سال محیط زیست نیز برگزیده شد، طی سال گذشته از سوی معاونت دریایی سازمان محیط زیست چاپ و منتشر شد.                         
این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفته های خود از تصویب عناوین استانداردهای کیفیت آب های محیطی و خروجی فاضلاب به دریا و آلاینده های موتور شناورها در کمیته برنامه ریزی سازمان ملی استاندارد خبر داد.               
مدیر کل دفتر آلودگی های معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان ساخت : هم اکنون تمرکز سازمان حفاظت محیط زیست در بخش جلوگیری از ورود فاضلاب های شهری و انسانی از طریق سرزمین اصلی به دریاهای کشور است.                   
وی گفت: آمارهای اخذ شده حاکی از آن است که هم اکنون آلودگی های دریایی با منشا سرزمینی بسیار بیشتر از آلودگی های ایجاد شده توسط کشتی ها است.
الماسی، همچنین به اخذ موافقت نظام فنی و اجرایی کشور توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای تأمین اعتبار تدوین راهنماها و دستورالعمل های مدیریت آلودگی دریا اشاره کرد و گفت: این امر تاثیر به سزایی در انجام اقدامات موثر در راستای کاهش آلودگی های دریایی خواهد داشت که امیدواریم هر چه سریعتر شاهد اعمال و اجرای آن باشیم.                                                                
وی همکاری دفتر بررسی آلودگی های دریایی در تدوین پیش نویس سیاست های کلی محیط زیست دریایی و برنامه توسعه ششم را بسیار حائز اهمیت دانست.
مدیر کل دفتر بررسی آلودگی های دریایی معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از اجرای پروژه سامانه اطلاعات صنایع مستقر در حاشیه دریا در محیط web GIS خبر داد.                                                         
الماسی از همکاری با نهاد اجرایی کنوانسیون تهران ( حفاظت محیط زیست دریای خزر) درخصوص اجرایی کردن پروتکل های الحاقی و پروتکل پایش و تبادل اطلاعات آلودگی های دریای خزر خبر داد.                                       
برچسب ها: آلودگی دریایی
ارسال نظرات
آخرین اخبار