روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲

جلوگیری از نشست مواد نفتی و شیمیایی به کارون

فرماندار خرمشهر از پایان یافتن کامل عملیات جلوگیری از نشست مواد نفتی از کارخانه صابون سازی خرمشهربه رودخانه کارون خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۵۹۷۳۸
جلوگیری از نشست مواد نفتی و شیمیایی به کارون

ولی الله حیاتی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: در پی تخلیه حدود 200هزار لیترمواد شیمیایی و نفتی از مخزن شماره شش مجتمع صابون سازی خرمشهر، اقدام های لازم برای جلوگیری از ورود این مواد به رودخانه کارون انجام شد.
وی با اشاره به اینکه کارخانه صابون سازی در حاشیه رودخانه کارخانه در خرمشهر واقع شده و عدم اقدام بموقع برای مهار نشست مواد شیمیایی و پساب های نفتی می توانست به یک بحران زیست محیطی تبدیل شود افزود:خوشبختانه ماموران ستاد بحران و محیط زیست همه تلاش خود را برای جلوگیری از نفوذ مواد شیمیایی و نفتی بکار بستند و اجازه ندادند مواد آلاینده وارد رودخانه کارون شود.
حیاتی افزود: هم اکنون بخش های داخلی کارخانه صابون سازی خرمشهر نیزاز وجود مواد شیمیایی و نفتی از طریق بستن کانال های فاضلاب پاکسازی شده و نگرانی خاصی در این ارتباط وجود ندارد.
رودخانه کارون که بزرگترین رودخانه دائمی ایران است پس از عبور از مناطق مرکزی خوزستان ، در خرمشهر به دو شاخه تبدیل می شود که ساخه اصلی آن به اروندرود می ریزد و شاخه فرعی آن با عبور از شرق آبادان رودخانه بهمنشیر را تشکیل می دهد.
خوشبختانه امسال بدلیل بارندگی های بسیار مناسب در مناطق بالادست ، دبی آب کارون به بالاترین حد در یک دهه اخیر رسیده است.

برچسب ها: کارون
ارسال نظرات
آخرین اخبار