۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸

اعلام آمادگی نیروی دریایی سپاه برای رونق گردشگری دریایی

نیروی دریایی سپاه به منظور استفاده از ظرفیت های آموزشی و امکانات رفاهی این ارگان در سواحل شمالی و جنوبی کشور برای توسعه گردشگری دریایی، اعلام آمادگی کرده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۹۶۸۵
اعلام آمادگی نیروی دریایی سپاه برای رونق گردشگری دریایی
مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: یکی از مهمترین موضوعات مطرح شده درجلسه اخیرکارگروه همکاری های صنایع دریایی سازمان بنادر و دریانوردی به گردشگری دریایی اختصاص داشت.
سید کاظم خلدی نسب، تصریح کرد: هم اکنون یکی از سیاست های سازمان بنادر و دریانوردی، توسعه گردشگری دریایی است که این امر می تواند سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری را به عنوان متولی اصلی گردشگری کشور در راه رسیدن به اهداف تعیین شده در راستای رونق توریسم دریایی بسیار یاری کند.                                                                                               
وی در ادامه با اشاره به تهیه پیش نویس سند توسعه گردشگری دریایی افزود: این پیش نویس جهت تصویب نهایی به ارگان های ذی ربط ارسال شده است که یکی از این ارگان ها سازمان بنادر و دریانوردی است.                                                 
این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: با وجود اینکه این ارگان ها نظر نهایی خود را جهت تدوین سند توسعه گردشگری دریایی به سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری ارسال کرده اند اما هنوز سازمان بنادر و دریانوردی نظر خود را ارسال نکرده است.
وی تاکید کرد: همچنین در این جلسه از سازمان بنادر و دریانوردی خواسته شده هر چه سریعتر نسبت به اعمال نظر نهایی این سازمان در خصوص پیش نویس سند توسعه گردشگری دریایی اقدامات لازم را انجام دهد.                                                                                    
خلدی نسب یادآور شد: همچنین در جلسه اخیر کارگروه همکاری های صنایع دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، اکثریت اعضا با کلیات طرح های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص توسعه گردشگری دریایی اعلام موافقت کردند.                    
مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه بیانات خود از اعلام همکاری نیروی دریایی سپاه جهت همکاری و کمک به توسعه گردشگری دریایی کشور خبر داد.                                          
وی خاطرنشان ساخت: این ارگان اعلام کرده است که می تواند در مباحث مربوطه به آموزش توریسم دریایی در سواحل و دریاهای و نیز امکانات لازم در شمال و جنوب کشور، ظرفیت های خود را در اختیار سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قرار دهد.                       
وی تاکید کرد: بنابراین با چنین انسجامی بین ارگان های مرتبط با امور دریایی می توانیم ضمن استفاده از تمام ظرفیت های موجود در شمال و جنوب کشور با سرعت بیشتری نسبت به روند توسعه و رونق گردشگری دریایی و ساحلی اقدامات کنیم.                         
این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری اذعان داشت: امیدواریم تا قبل از شروع سال جدید با همکاری جدی ارگان های مرتبط با امور دریایی بتوانیم با پیشبرد قوانین تعیین شده در سند توسعه گردشگری دریایی به نتایج عملی خوبی در این راستا دست یابیم.
خلدی نسب در ادامه گفته های خود اظهار داشت: با معرفی هر چه بیشتر جاذبه های گردشگری دریایی و ساحلی در شمال و جنوب کشور، زمینه ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی علاقه مند در این بخش از گردشگری نیز به تدریج ایجاد خواهد شد.                                        
مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، اذعان داشت: با پتانسیل های موجود در نوار ساحلی جنوبی و شمالی کشور و نیز وجود جزایر متعدد و بکر در خلیج فارس می توانیم به رونق گردشگری دریایی کشورمان در آینده ای نه چندان دور امیدوار باشیم.    
این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: همچنین پیش بینی می شود پس از تحریم ها شاهد افزایش چشمگیر در ورود سرمایه گذاران در بخش گردشگری دریایی باشیم، چرا که طی سالهای گذشته آنطور که شایسته است، سرمایه گذاری در بخش توریسم دریایی کشور در شمال و جنوب صورت نگرفته است.                                                                 
به گفته وی، حضور کشتی های کروز در آبهای ایران، افزایش سرمایه گذاری های بخش خصوصی و نیز افزایش ورود گردشگران خارجی به جزایر جنوبی کشور از جمله مهمترین تاثیرات حذف تحریم ها بر صنعت گردشگری دریایی کشور خواهد بود.                                     
این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: امیدواریم با مشارکت بخشهای خصوصی و دولتی شاهد توسعه گردشگری دریایی در آینده نزدیک باشیم و در کنار آن بتوانیم از اطلاعات کشورهای پیشرفته دنیا در زمینه گردشگری دریایی بهره مند شویم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار