۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱

افزایش پرورش قزل آلا در استان سیستان

رها سازی بچه ماهی قزل آلا در استخرهای استان سیستان و بلوچستان پنج برابر شده است.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۵۹۵۳۱
افزایش پرورش قزل آلا در استان سیستان

یه گزارش مانا، معاون آبزی پروری اداره کل شیلات سیستان گفت: با توجه به عزم این اداره کل در خصوص متحول کردن آبزی پروری استان، تغییر الگوی ساخت استخرهای پرورش ماهی از ذخیره آب کشاورزی (مستطیلی) به استخرهای نیمه متراکم و متراکم پرورش ماهی (هشت ضلعی) ، با توجه به مزایای خاص این استخر ها از جمله چرخش بهتر و سریعتر آب ، اکسیژن دهی بهتر و دفع سریع تر فضولات ماهی و ... در دستور کار قرار گرفته است.
عباس علیزاده سرگزی در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون بیش از 50 باب استخر هشت ضلعی در استان ساخته شده و یا در حال احداث است.
وی بیان کرد: در حال حاضر، تعدادی از این استخرها با تراکم بیش از 20 قطعه بر متر مربع با استفاده از بچه ماهی قزل آلا ماهی دار شده که در مقایسه با استخرهای مستطیلی، تراکم رها سازی بچه ماهی در این استخرها پنج برابر شده است.
سرگزی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود از هر کدام از این استخرها حدود یک تن ماهی قزل آلا برداشت شود که در مقایسه با استخرهای قبلی شاهد رشد چند برابری در تولید به ازای سطح خواهیم بود که گام بسیار مهمی جهت اقتصادی شدن فعالیت پرورش ماهی در استان است.
وی گفت: براساس آمار و اطلاعات، با تولید بچه ماهی قزل آلا در سیستان و بلوچستان ضمن خودکفا کردن استان درتولید ماهی، از تلفات حمل ونقل و ورود بیماری ماهیان به این خطه از کشور جلوگیری می شود.
سرگزی با اشاره براینکه امسال، 100هزار قطعه بچه ماهی تولیدی، در نقاط مختلف استان سیستان توزیع خواهد شد، اظهار کرد: از ابتدای مهر امسال تاکنون 60هزار قطعه بچه ماهی در استخرهای پرورش ماهی شهرستان های خاش و زاهدان که در نیمه دوم سال شرایط آب وهوایی مساعد تری دارند، توزیع شده است.
وی اظهارکرد: امسال با رها سازی این تعداد بچه ماهی قزل آلا که با مشارکت بخش خصوصی و بخشی به صورت ترویجی از طریق دولت در اختیار آبزی پروران قرار گرفته اند، انتظار می رود میزان 25تا30تن ماهی برداشت و روانه بازار شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار