۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱

تولید میگو در چوئبده آبادان 15درصد کاهش یافت

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: امسال به علت بروز بیماری سفیدک ،تولید میگوی پرورشی در مزارع چوئبده آبادان 15درصد کاهش یافت.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۵۹۵۲۸
تولید میگو در چوئبده آبادان 15درصد کاهش یافت

دکتر نبی الله خون میرزایی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بیماری سفیدک یا لکه سفید یکی از معضلات پرورش میگو در دنیا و ایران است و با وجود اقدامات پیشگیرانه، همچنان یکی از چالش های پرورش دهندگان میگو در خوزستان است.
وی با اشاره به اینکه بیماری سفیدک در بوشهر سبب کاهش 40درصدی تولید میگوی پرورشی شده افزود: امسال یک هزار و 350تن میگو از سطح استخرهای پرورشی میگو در چوئبده آبادان که تنها مجتمع تولید میگوی پرورشی در خوزستان است تولید شد که نسبت به پارسال 15درصد کاهش نشان می دهد.
مدیرکل شیلات خوزستان ضمن تاکید بر رعایت اقدامات بهداشتی لازم برای کاهش تلفات میگو براثر بیماری سفیدک اظهارداشت:کمیته تخصصی میگو در خوزستان با حضور دستگاههای ذیربط تشکیل و نظرات کارشناسی به پرورش دهندگان ارائه می شود.
دکتر خون میرزایی افزود:سایت های پرورش میگو در استان خوزستان در حال پاکسازی و رعایت بهداشت هستند تا در سالهای آینده شاهد کمترین خسارت بیماری بیماری سفیدک به میگو باشیم.
مزارع پرورش میگو در دهه 70در سطح یک هزار هکتار و سرمایه گذاری ثابت یکصد میلیارد ریال در چوئبده در 55 کیلومتری جنوب آبادان راه اندازی شد.
در سال 1381 با بروز بیماری لکه سفید، اغلب مزارع پرورش میگو در چوئبده آلوده به این ویروس شد و متعاقب آن برای چند سال این مزارع قرنطینه و آهک پاشی شد.
سالانه حدود سه هزار و 500تن میگوی دریایی از صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس صید می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار