۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴
مدیر اداره بنادر و دریانوردی گیلان:

اکران مزایده عمومی بندر چمخاله به زودی برگزار می شود

مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: با محاسبات انجام شده مزایده اپراتور سوم بندر انزلی در ابتدای نیمه دوم سال 1395 برگزار خواهد شد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۵۹۵۲۱
اکران مزایده عمومی بندر چمخاله به زودی برگزار می شودسید علی نعیمی در گفتگو با مانا گفت: با نگاه جدید دولت یازدهم نسبت به توسعه حمل و نقل ترکیبی و با لغو تحریم ها بندرانزلی در آینده با افزایش 25درصدی کالا رو به رو خواهد شد. بنابراین جای تردید نیست که افزایش 24 پست اسکله کاملا نیاز روز این بندر است همچنین از 24 پست اسکله احداثی سه پست نفتی، یک پست شناورهای مسافرتی، یک پست خدماتی و 19 پست تجاری خواهد بود.
وی با بیان این که بندر انزلی نیز از شبکه ریلی قزوین ـ آستارا بهره مند خواهد شد گفت: با توجه به برنامه های فنی و اقتصادی، اتصال این بندر به شبکه ریلی سراسری، افزایش حجم صادرات و واردات کالا و زیر ساخت های بندر تا پایان برنامه ششم،افزایش 24 پست اسکله در بندر انزلی کاملا توجیه پذیر است.
وی با اشاره به احداث زیباترین ترمینال مسافربری از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در شمال کشور تصریح کرد: این ترمینال قابلیت رقابت با ترمینال ها مسافربری حاشیه دریای خزر را دارد. اما مسافرت دریایی باید ازطریق بخش خصوصی انجام شود.از سوی دیگر، سازمان بنادر و دریانوردی با احداث این ترمینال، مقدمات ایجاد خط کشتیرانی مسافری دریایی را بازگشایی کرده است.
نعیمی همچنین افزود: سازمان بنادر و دریانوردی برای رونق و راه اندازی شناورهای مسافربری؛ 50 درﺻد تسهیلات با بهره پایین از منابع وجوه اداره شده، به سرمایه گذاران و بخش خصوصی پرداخت می کند.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان درباره تاخیر و طولانی شدن مزایده بندر چمخاله یادآور شد: مزایده بندر چمخاله از طریق روزنامه های کثیرالانتشار در دو مرحله اکران عمومی شده است اما طرح های ارائه شده و مبلغ سرمایه گذاری مورد قبول سازمان نبوده است. همچنین بر اساس مصوبه هیئت دولت این بندر ـ بندر بار و مسافر- باید از طریق بخش خصوصی احداث شود و در آینده نزدیک از طریق اکران عمومی به مزایده گذاشته خواهد شد.
وی در پایان اظهار داشت: با توجه به اتمام قرارداد اپراتور سوم بندر انزلی افزود: قرارداد با اپراتور سوم بندر انزلی به مدت شش ماه تمدید شده است. بنا به محاسبات انجام شده مزایده اپراتور سوم بندر انزلی در ابتدای نیمه دوم سال 1395 برگزار خواهد شد.
برچسب ها: بندر چمخاله
ارسال نظرات
آخرین اخبار