روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴

معافیت مالیاتی سه هزار میلیارد ریالی درمنطقه آزاداروند

مدیرکل امور مالیاتی خوزستان گفت: معافیت مالیاتی در محدوده منطقه آزاد اروند امسال به سه هزار میلیارد ریال خواهد رسید.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۵۹۴۳۵
معافیت مالیاتی سه هزار میلیارد ریالی درمنطقه آزاداروندمحسن کاویانی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: امسال برای سومین سال متوالی است که هیچگونه مالیاتی از هیچ یک از واحدهای تولیدی ، خدماتی ، صنعتی و اداری که در منطقه آزاد اروند فعالیت می کنند دریافت نشده است و این رقم معافیت ها هر سال بیشتر می شود.
وی حذف مالیات از محدوده منطقه آزاد اروند را از مصوبات هیئت دولت و مجلس شورای اسلامی خواند و افزود: براین اساس به منظور ایجاد جاذبه های اقتصادی در منطقه آزاد اروند این قانون اجرایی شده است.
مدیرکل امور مالیاتی خوزستان با اشاره به اینکه مبالغ معافیت مالیاتی باید صرف زیرساخت های منطقه بخصوص گردشگری شود افزود: معتقدم منطقه آزاد اروند جدای از مناطق آزاد دیگر است چون هم می تواند خودش را بسازد هم استان را بسازد و هم بر استان های همجوار تاثیر مثبت اقتصادی بگذارد.
مدیرکل امور مالیاتی خوزستان در ادامه با اشاره به اینکه معافیت های مالیاتی در مناطق آزاد یک مزیت محسوب می شود اظهار داشت: باید به گونه ای عمل شود که مردمی که در مناطق آزاد زندگی می کنند بتوانند از مزایای این مناطق در جهت رونق اقتصادی و توسعه صادرات استفاده کنند.
کاویانی منطقه آزاد اروند را یکی از مناطق پرجاذبه به لحاظ اقتصادی و تجاری توصیف کرد و افزود: بیشتر زیرساخت های لازم برای توسعه و رونق اقتصادی در این منطقه فراهم است به گونه ای که این زیرساخت ها باعث شده که قیمت پایه زمین در این منطقه افزایش یابد.
منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند در سال 1384 با تصویب هیئت دولت در محدوده ای به وسعت 17هزار هکتار در جنوب غرب خوزستان فعالیت خود را شروع کرد ولی هم اکنون وسعت این منطقه به بیش از 34هزار هکتار رسیده است.
بنادرآبادان ، خرمشهر و جزیره مینو در محدوده منطقه آزاد اروند قرار دارند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار