۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴

پیش بینی صید 55 هزارتن ماهی در آبهای بوشهر

پیش بینی می شود تا پایان سال جاری، حداقل 55 هزارتن انواع ماهیان ماکول و غیرماکول در آبهای استان بوشهر صید شود.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۹۳۹۰
پیش بینی صید 55 هزارتن ماهی در آبهای بوشهرمدیر کل اداره شیلات استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به اینکه استان بوشهر بخش زیادی از آبهای ساحلی خلیج فارس را در اختیار دارد، لذا صید و صیادی از دیرباز به عنوان یکی از مهمترین مشاغل مردمان این استان مطرح بوده است.
حسین بهمنیاری افزود: درطول سال صید انواع گونه های ماهی در قسمت های مختلف خلیج فارس و توسط شناورهایی با ابعاد مختلف صورت می گیرد.
وی خاطرنشان ساخت: صید ماهیان سطح زی همچون ماهی شیر، تن ماهیان و ماهیان کف زی نظیر هامور، سنگسر و سرخو بسیار در آبهای بوشهر رواج دارد.                                                                                                                            
وی در ادامه سخنان خود گفت: به منظور حفظ بازسازی ذخایر ماهیان خلیج فارس در بعضی از ماه های سال استفاده از ادوات صید ممنوع اعلام و طی آن مدت با صیادانی که به صورت غیرمجاز اقدام به صید کنند، برخورد می شود.                                                  
مدیر کل اداره شیلات استان بوشهر همچنین بیان کرد: در اکثر موارد فصل بهار به دلیل زادآوری ماهیان، صید و صیادی ممنوع اعلام می شود و در بقیه سال در نقاط حساسسی که احتمال تخم ریزی وجود دارد این اتفاق رخ خواهد داد.                                                                    
به گفته این مقام مسئول در استان بوشهر، صید و صیادی در برخی مناطق حفاظت شده زیست محیطی در خلیج فارس که ازسوی سازمان حفاظت محیط زیست مشخص شده اند، همچون آبهای اطراف پارک ملی دریایی جزیره نخیلو همواره در طول سال ممنوع است.
وی درخصوص وضعیت ذخایر آبزیان آبهای بوشهر، اعلام کرد: وضعیت ذخایر آبزیان آبهای بوشهر همچون سایر بخش های خلیج فارس به هیچ وجه مطلوب نیست.                                                                                      
بهمنیاری عنوان کرد: صید بی رویه و آلودگی ها از جمله مهمترین عوامل کاهش ذخایر آبزیان خلیج فارس طی سالهای اخیر محسوب می شوند.
مدیر کل اداراه شیلات استان بوشهر در ادامه در خصوص صید صدف در آبهای استان بوشهر در خلیج فارس گفت: در حال حاضر هیچ گونه صیادی به صورت مشخص نسبت به صید صدف در آبهای استان اشتغال ندارند و صید صدف هیچ گونه رونقی در استان ندارد.          
وی یادآور شد: سال گذشته در مجموع 55 هزار تن انواع ماهیان ماکول و غیرماکول در آبهای استان بوشهر صید شده بود.            
این مقام مسئول در استان بوشهر اظهار داشت: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری شاهد صید همین تعداد ماهی باشیم و کاهش صید وجود نداشته باشد.
وی در ادامه سخنان خود یادآور شد:بخش زیادی از ماهیان ماکول صید شده در آبهای بوشهر به مصرف بازارداخلی می رسد.
مدیر کل اداره شیلات استان بوشهر اظهار کرد: ماهیان غیرماکول صید شده در آبهای بوشهر که بیشتر شامل انواع کوسه ماهیان، ریبون، مارماهی و ماهیان مرکب است به کشورهای هدف به ویژه کشورهای جنوب شرقی آسیا به صورت سالانه صادر می شود.               
وی همچنین درخصوص صید میگوی دریایی در استان بوشهر گفت: به دلیل کاهش ذخایر میگوی دریایی طی 20 سال گذشته در آبهای خلیج فارس، چندین سال است که صید این گونه با ارزش دریایی تنها در مدتی خاص در آبهای خلیج فارس آزاد است.                
بهمنیاری اذعان داشت: در آبهای استان بوشهر صید میگوی دریایی هر ساله از اوایل مرداد ماه آغاز می شود و مدت 45 روز نیز به طول خواهد انجامید.
این مقام مسئول در استان بوشهر یادآور شد: مدت زمان تعیین شده برای میزان صید از سوی پژوهشکده میگوی کشور اعلام می شود.
برچسب ها: صید آبزیان بوشهر
ارسال نظرات
آخرین اخبار