۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴

دو چالش جدی دریابانی خوزستان مطرح شد

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان از تردد شناورهای غیرمجاز کشورهای عربی و قاچاق سوخت و کالابه عنوان دو چالش اساسی این فرماندهی در آبهای شمال غرب خلیج فارس نام برد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۵۹۳۴۱
دو چالش جدی دریابانی خوزستان مطرح شد

سردار عبدالله نظرپور در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: برای پیشگیری از تردد شناورهای صیادی غیرمجاز کشورهای عربی در آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران تنها به تذکر بسنده شده و تاکنون شناوری توقیف نشده است.
وی گفت: ورود اغلب شناورهای غیرمجاز کشورهای حوزه خلیج فارس به آبهای ایران سهوی بوده است.
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوستان از قاچاق سوخت و کالابه عنوان چالش دیگر نام برد و افزود: قاچاق سوخت در آبهای جنوبی خوزستان در سال جاری روندی رو به افزایش داشته است و ماموران دریابانی با استفاده از تجهیزات پیشرفته گام های مهمی در کنترل و کشف محموله های سوخت قاچاق برداشته اند.
سردار نظرپور در ادامه گفت: دریابانی خوزستان بر اساس وظیفه ذاتی خود قاطعانه با معضل قاچاق سوخت در آبهای جنوبی و ساحل استان برخورد کرده و تاکنون افزون بر سه میلیون لیتر سوخت (گازوییل) قاچاق کشف و ضبط کرده است.
وی بر همکاری بین بخشی برای ریشه کنی قاچاق سوخت در آبهای جنوبی خوزستان تاکید کرد و افزود: تا زمانی که قیمت فراورده های سوختی در داخل با خارج اختلاف داشته باشد سودجویان و دلالان به دنبال قاچاق سرمایه ملی هستند.
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان افزود: هر نقطه از جفرافیای مرزهای خوزستان اعم از دریا ، رودخانه و هور ، تجهیزات و ماموریت های خاص خود را می طلبد و برنامه های ویژه ای باید در این ارتباط تدوین شود.
طول مرزهای ساحلی و آبی استان خوزستان حدود 500 کیلومتر است.

برچسب ها: خوزستان دریابانی
ارسال نظرات
آخرین اخبار