۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳

صادرات بیش از 300 هزار تن کالا از بندر خرمشهر به عراق

حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندرخرمشهر از ابتدای سال جاری تا کنون به یک میلیون و 166هزار و 615 تن رسیده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۹۳۱۳
صادرات بیش از 300 هزار تن کالا از بندر خرمشهر به عراقمدیر اداره بندر و دریانوردی بندر خرمشهر در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار اخذ شده، حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندرخرمشهر از ابتدای سال جاری تا کنون به یک میلیون و 166هزار و 615 تن رسیده است.                  
عادل دریس افزود: همچنین بر اساس این آمار در بخش صادرات کالا به کشور عراق، 304 هزار و 585 تن کالا از بندر خرمشهر طی مدت مذکور بارگیری شده است.                                                                                                           
وی در ادامه گفت: در این بازه زمانی، تخلیه و بارگیری کانتینر به میزان 41هزار و 581TEU در بندرخرمشهر به ثبت رسیده است.
این مقام مسئول در استان خوزستان بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 13هزار و 898 تن ترانزیت مواد نفتی و شیمیایی در بندرخرمشهر انجام شده است.                                                                                                                                                                             
به گفته دریس، همچنین 34 هزار و 121مسافر از طریق بندرخرمشهر به کشورهای کویت و عراق در این مدت 9 ماهه تردد داشته اند.
وی در ادامه گفته های خود از تخلیه و بارگیری 6 هزار و 125دستگاه خودرو در این بندر از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.
مدیر اداره بندر و دریانوردی بندر خرمشهر تاکید کرد: همچنین طی 9 ماهه نخست امسال ، تردد بیش از 60 هزار دستگاه وسایل نقلیه سنگین از طریق بندر خرمشهر به ثبت رسیده است.                                                                      
وی اذعان داشت: بر اساس این آمار تردد دو هزار و 642 فروند شناور در مدت مذکور از طریق بندرخرمشهر به ثبت رسیده است.
دریس در ادامه سخنان خود به فعالیت پایانه بین‎المللی خلیج‎فارس در بندر خرمشهر اشاره کرد و گفت: این پایانه با برخورداری از دو پست اسکله، روزانه قابلیت انتقال یک هزار و 200 مسافر از طریق مرز دریایی به عراق را داراست که از ابتدای سال جاری تا کنون مرتب فعالیت داشته است.
وی با بیان اینکه در ایام اربعین ترافیک مسافری در بندر خرمشهر بسیار افزایش یافته بود، خاطرنشان ساخت: همچنین آمارهای اخذ شده حاکی از آن است که در طول ایام اربعین سه هزار و 624 مسافر از طریق بندرخرمشهر به عراق سفر کرده اند.                                    
به گفته مدیر اداره بندر و دریانوردی خرمشهر، سال گذشته سه هزار و 435 نفر زائر از طریق بندر خرمشهر به عتبات عالیات کشور عراق سفر کرده بودند.
وی اذعان داشت: آمار تردد امسال در مقایسه با سال گذشته حاکی از آن است که سفر به عتبات عالیات از طریق شناورهای فعال در بندر خرمشهر امسال با 189 نفر افزایش همراه بوده است.                                                                                                                        
وی با اشاره به اینکه این زائران توسط سه کشتی فیروزه، برلیان و ایران زمین در ایام اربعین حسینی به بصره انتقال داده شدند، اظهار داشت: کشتی فیروزه ظرفیت حمل 235 نفر، کشتی برلیان 235 نفر و ایران زمین 71 نفر را دارند.                                     
دریس خاطرنشان ساخت: این شناورها تعداد سفرهای خود را به عراق در ایام اربعین افزایش داده بودند تا بهترین خدمات و سرویس دهی به زوار داده شده باشد.
به گفته مدیر اداره بندر و دریانوردی خرمشهر، مسافت بین بندر خرمشهر تا بندر بصره 12 مایل دریایی است که طی کردن این مسافت توسط شناورهای فعال در این مسیر، حدود یک ساعت به طول خواهد انجامید.
برچسب ها: خرمشهر
ارسال نظرات
آخرین اخبار