روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
دربنادر استان سیستان برگزار شد:

اولین دوره ملوانی عمومی کشتی­ های اقیانوس ­پیما

اولین دوره ملوانی عمومی کشتی های اقیانوس پیما با نظارت اداره امتحانات و صدور گواهینامه ­های دریانوردی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان توسط دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی، برای 25 متقاضی بومی به صورت آزاد برگزار شد.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۵۹۲۷۳
اولین دوره ملوانی عمومی کشتی­ های اقیانوس ­پیما به گزارش خبرنگار مانا سیاوش رضوانی مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در این باره گفت: بنادر و دریانوردی این استان تاکنون تنها در زمینه شناورهای سنتی و سفرهای نزدیک به ساحل در این استان آموزش ارائه می کرد اما با توجه به شرایط منطقه و اشباع نشدن حرفه دریانوردی و با رایزنی­ های صورت گرفته با اداره کل امور دریانوردان سازمان بنادرو دریانوردی ، موفق شدیم مجوز تمامی دوره­ های دریانوردی ممکن را برای دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار اخذ کنیم.
وی افزود : با توجه به علاقه ­مندی جوانان این استان به شغل دریانوردی و ظرفیت خالی ناوگان کشتیرانی کشور این امر می­تواند قدم بسیار موثری در راه اشتغال آفرینی باشد.
رضوانی تصریح کرد: دریانوردان این استان با فعالیت بر روی شناورهای سنتی، سختکوشی و ماندگاری خود در زمینه دریانوردی را به اثبات رساندند و وقت آن رسیده که از ظرفیت جوانان این دیار در ناوگان تجاری کشور، که با فرو ریختن دیوار تحریم­ های ناعادلانه چشم­ انداز مثبتی برای آن قابل تصور است، استفاده بهینه شود.
مدیر کل بنادر و دریانوردی اظهار داشت : تنها مشکل موجود در راستای گسترش آموزش دریانوردی ارتباط موثر بین آموزش­ دیدگان و بازارکار است که مسئولین منطقه و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می ­توانند با رایزنی­ های لازم، حلقه­ ارتباط بین متقاضیان حرفه دریانوردی و بازار کار اشباع نشده آن که شامل ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی، شرکت ملی نفتکش، کشتیرانی والفجر، کشتیرانی بنیاد و سایر خطوط کشتیرانی را ایجاد کنند.
مهندس رضوانی در پایان با ابراز تشکر از دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار برای ورود به بحث آموزش دریانورد آزاد، ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک شاهد برگزاری دوره­های افسری و مهندسی نیز باشیم.
لازم به ذکر است این دوره ها قبلا در استانهای بوشهر ، بندر عباس ، و محموآباد برگزار می شد و برگزاری این دوره برای افراد متقاضی یک ماهه با هزینه ای بیشتر از ده ملیون ریال برآورد شده است .
برچسب ها: ملوان چابهار
ارسال نظرات
آخرین اخبار