۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶

سرمایه‌گذاری DP World و چین به ارزش ۱.۹میلیارد دلار

دی.پی.ورلد در پی امضاء قراردادی سرمایه‌گذاری مشترک به ارزش ۱.۹ میلیارد دلار در جهت توسعه‌ بنادر چین، حضور خود در بازار پرسود این کشور را پررنگ‌تر خواهد کرد.
نویسنده: مجید یوسفی
کد خبر: ۵۹۰۹۶
سرمایه‌گذاری DP World و چین به ارزش ۱.۹میلیارد دلار به گزارش گروه بین الملل مانا یکی از سخنگوهای دی.پی.ورلد به لویدز لیست گفت: از آن جایی که این قرارداد یک سرمایه‌گذاری مشترک است، بودجه‌ آن را چندین شرکت تامین کرده‌اند و یکی از طرفین این قراردادی که تا سال ۲۰۲۰ اعتبار دارد، دی.پی.ورلد است.
وی گفت: سهم دی.پی.ورلد در بودجه‌ تامین شده برای این پروژه نشان می‌دهد که این شرکت در این پروژه یکی از سهام‌داران کوچک است.
اگرچه نمی‌شود به طور دقیق گفت که دی.پی.ورلد چه مقدار در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده است و یا این که چند شرکت دیگر هم در این پروژه سهیم هستند، اما این سخنگو گفت که سهم دی.پی.ورلد در سرمایه‌گذاری این پروژه حدود ۲۰درصد است.
خبر این قرار داد اولین بار وقتی به گوش رسید که ولیعهد ابوظبی، شیخ محمد بن زاید آل نهیان، که برای بررسی یک معامله‌ تجاری میان چین و امارات متحده‌ عربی در سفری سه روزه در چین بسر می‌برد، از شانگهای در حساب تویتر رسمی خود نوشت که شاهد مراسم توقیع میان نمایندگان دی.پی.ورلد و چین بوده است.
اگرچه این توییت اطلاعات بیشتری در بر نداشت، اما رسانه‌های محلی اعلام کردند: این قرارداد به ارزش ۶۳۶ میلیون دلار برای ساخت ترمینال کانتینری هوشمند در بندر چینگ‌دائو واقع در استان شاندونگ در شرق چین بسته شده است. پیش‌تر دی.پی.ورلد قراردادی برای ساخت بندری دیگر در شهر تیانجینِ همین استان به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار بسته بود.
به گفته‌ مطبوعات محلی، قرار است پروژه‌های دو شهر چینگ‌دائو و تیانجین در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ تکمیل شود.‌
سخنگوی دی.پی.ورلد این گزارشات را تایید نکرد.
دی.پی.ورلد که برنامه‌ریزی کرده‌ است تا ظرفیت بنادر خود در سرتاسر جهان را در سال ۲۰۲۰ به ۱۰۰ میلیون TEU برساند، علاوه بر دو شهر چینگ‌دائو و تیانجین در دیگر نقاط چین هم پروژه‌هایی را پذیرفته است.
برچسب ها: چین دی پی ورلد
ارسال نظرات
آخرین اخبار