۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱

200 تن انواع آبزیان در آبهای دیر صید شد

مدیرعامل تعاونی صیادان شهرستان دیر گفت: پنج هزار صیاد شهرستان دیر با استفاده از شناورهای صیادی در هشت ماه امسال 154 تن میگو و 50 تن ماهی صید کرده‌اند.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۹۰۵۸
200 تن انواع آبزیان در آبهای دیر صید شد

حسین بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار مانا در بوشهر با بیان اینکه منطقه مطاف در دیر از زیستگاه‌های مهم آبزیان در خلیج فارس است گفت: این منطقه به سبب وجود زیستگاه آبزیان یکی از مناطق مهم برای صیادان محسوب می‌شود به گونه‌ای که از نقاط مختلف برای صید به این منطقه اعزام می‌شوند.
وی با بیان اینکه بویه‌ها و چراغ‌های راهنمایی دریایی درمنطقه مطاف نیاز به مرمت و بازسازی دارد گفت: در منطقه مطاف شش چراغ دریایی و بویه نصب شده که اکنون این چراغ‌ها خاموش است که نیاز دارد مسئولان اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نسبت به مرمت این چراغ‌های راهنما اقدام کنند.
مدیرعامل تعاونی صیادان شهرستان دیر با تاکید بر حفظ ذخائر آبزیان مطاف گفت: صید غیرمجاز میگو در مطاف ذخائر زیست این آبزی در دیر صدمه زده است که جا دارد مسئولان نسبت به برخورد با متخلفان در این حوزه اقدام کنند.
بهشتی افزود:شهرستان دیر مهم‌ترین زیستگاه آبزیان در خلیج فارس است که به سبب صید غیر مجاز در سال‌های اخیر صدمات گوناگونی دیده است.
وی گفت: در شهرستان دیر بیش از300 شناور صیادی در چهار اسکله صیادی وجود دارد که در این شناورها پنج هزار نفر فعالیت می‌کنند.
مدیرعامل تعاونی صیادان شهرستان دیر افزود: صیادان شهرستان دیر در هشت ماه گذشته 200 تن آبزی شامل 154 تن میگو در فصل صید و 50 تن ماهی صید کرده‌اند که نسبت به سال‌های گذشته به سبب صدمه دیدن ذخیرگاه ابزیان کاهش دارد.
بهشتی با بیان اینکه منطقه دریایی مطاف در 25 مایلی غرب بندر دیر قرار دارد افزود: این زیستگاه آبزیان به علت صید بی رویه اکثر گونه های آبزی مانند ماهی راشگو، حلوا سفید، میش ماهی، قباد و میگودر حال انقراض است .
وی با بیان اینکه نبود بویه و حفاظت و گشت دریایی در منطقه مطاف نقطه امنی برای متخلفین برای صید غیر مجاز شده است گفت: روزانه صیادان بومی به دفتر تعاونی و شیلات مراجعه و نسبت به بی تفاوتی در برخورد با متخلفان صید غیرمجاز شکوه می کنند.
به گفته وی شناورهای متخلف از موتورلنجهای صیادی بومی بندر دیر و کنگان نیستند.

 

برچسب ها: صید آبزیان
ارسال نظرات
آخرین اخبار