۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰

رونق ساخت کشتی در گرو توجه به صنعت تعمیر

برای رونق کشتی سازی در کشور باید صنعت تعمیر آن در اولویت قرار گیرد تا به قابلیت ساخت کشتی های بزرگ دست پیدا کنیم.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۸۹۸۶
رونق ساخت کشتی در گرو توجه به صنعت تعمیر
رئیس امور فنی نفتکشهای شرکت ملی نفتکش ایران در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به ضرورت توسعه شرکت های کشتیرانی بعد از تحریم ها گفت: مطمئنا در آینده نیاز داریم که تعداد کشتیها و نوع آنها را افزایش دهیم. به خصوص شرکت ملی نفتکش ایران که بازار بین المللی به ویژه اروپا را از دست داد و نیاز دارد که بازسازی شود تا بتوانیم در آن قسمت هم وارد بازار شویم. 
عبدا... ملاحسینی مجدآبادی افزود: با توجه به احساس نیاز به توسعه ناوگان بیش از پیش باید دید به عنوان شرکتهای کشتیرانی چگونه می توانیم از شرکای خارجی برای این کار استفاده کنیم و آیا کشتی سازی های داخلی، این توانمندی را در عمل دارند یا نه؟
وی اظهارداشت: اینکه کشتی به موقع تحویل داده نشود، مانع بزرگی برای سفارش ساخت از سوی کشتیرانی هاست. می توان از طریق شرکت های کشتیرانی که با شرکت های بزرگ کشتی سازی در ارتباط هستند، کارخانجات خارجی مطرح جهان را قانع کرد که وارد حیطه ساخت کشتی در داخل شوند.
ملاحسینی مجدآبادی گفت: هیچ کشتی سازی خارجی بدون تضمین لازم و معتبر در یک کشور ثالث، سرمایه گذاری نمی کند. زمانی صنایع کشتی سازی در ژاپن بود و سپس در کره، چین، فیلیپین و ویتنام رشد می کند. این کشورها توانسته اند از توانمندی ها استفاده کنند و با مدیریت و بسترسازی موفق شوند. 
وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه امروزه گفته می شود که در مدت 20 سال، حدود 186 فروند کشتی کوچک ساخته شده است که این توانمندی ما را می رساند، می توانیم از یک نقطه شروع کنیم، پله پله بالا برویم و برنامه ریزی کامل و جامع داشته باشیم. 
وی گفت: مرحله دیگر این است که اگر قابلیت تعمیرات کشتی داشته باشیم، مطمئناً در کنار آن، به قابلیت ساخت دست پیدا خواهیم کرد. 
برچسب ها: ساخت کشتی
ارسال نظرات

نظرات کاربران

ali Iran (Islamic Republic of) ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵
0
0
سلام
چه عجب یک نفر پیدا شد حرف حساب زد
آخرین اخبار