۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴

آمادگی آفریقا برای سرمایه گذاری در شیلات خوزستان

سفیر آفریقای جنوبی در ایران ، آمادگی این کشور برای سرمایه گذاری مشترک در شیلات خوزستان را اعلام کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۵۸۹۵۱
آمادگی آفریقا برای سرمایه گذاری در شیلات خوزستان
به گزارش خبرنگار مانا مدیرکل شیلات خوزستان در این نشست که با حضور اقتصادی استان خوزستان برگزار شد گفت: آفریقای جنوبی می تواند در پرورش گونه های پربازده یا متراکم ماهیان گرمابی ، افزایش راندمان تولیدی پرورشی ، تجهیز و نوسازی شناورهای صیادی ، تکمیل و راه اندازی بنادر صیادی و توسعه پرورش ماهیان دریایی در قفس همکاری فنی ، آموزشی و تکنولوژی داشته باشد.
دکتر نبی الله خون میرزایی گفت: این زمینه ها و فرصت های سرمایه گذاری در بخش های گوناگون استان خوزستان مطالعه شده اند و آماده سرمایه گذاری مشترک هستند.
وی افزود: تولید سایر آبزیان مانند جلبک ، خرچنگ و قورباغه و ایجاد صنعت اکوتوریسم در استان از دیگر فرصت های سرمایه گذاری در استان خوزستان می باشند.
وی گفت: این استان یکی از قطب های تولید شیلاتی در کشور است و بستری مناسب برای تولید انواع ماهیان گرمابی و سردابی ، میگو و سایر آبزیان است.
مدیرکل شیلات خوزستان درادامه افزود:در حوزه صید متناسب با پتانسیل موجود و به منظور حفظ منابع آبزی از آب خلیج فارس بهره برداری می شود و صنایع شیلاتی استان شامل فراوری ، کنسروسازی و پودر ماهی است.
دکترخون میرزایی افزود: در افق 1404 میزان تولید و صید آبزیان در استان خوزستان باید به 225هزار تن در سال برسد ولی در صورت سرمایه گذاری بیشتر رسیدن به این میزان تولید تا قبل از 1404 وجود دارد.
وی گفت: بهره برداران شیلاتی در تعاونی ها واتحادیه ها سازماندهی شده اند و این جامعه مدنی سازمان یافته می تواند شریک تجاری خوبی برای کشور آفریقای جنوبی باشد.
سفیر آفریقای جنوبی در ایران ، آمادگی این کشور برای سرمایه گذاری مشترک در شیلات خوزستان را اعلام کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار