۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸

صدور 3500کارت هوشمند بازرگانی در بندر هندیجان

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت هندیجان از صدور سه هزار کارت هوشمند بازرگانی در بندر هندیجان خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۵۸۷۸۶
صدور 3500کارت هوشمند بازرگانی در بندر هندیجان
خالق شعبانی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود:با صدور این تعداد کارت بازرگانی هوشمند امکان تجارت مرزی در بندر هندیجان و واردات کالای ته لنجی فراهم خواهد شد.
وی گفت: واردات کالای ته لنجی یا ملوانی با سقف 120میلیون ریال در سال بدون پرداخت عوارض گمرکی با برخورداری از کارت بازرگانی امکان پذیر است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت هندیجان در ادامه با اشاره به راه اندازی بازارچه مرزی بندر هندیجان درسال جاری ابراز امیدواری کرد با صدور کارت بازرگانی هوشمند برای تجار محلی منطقه ، بازارچه بندر هندیجان به رونق تجارت و ایجاد اشتغال کمک کند.
شعبانی همچنین از صدور مجوز برای واردات 85قلم کالای مجاز در قالب کالای ملوانی یا ته لنجی خبر داد و گفت: این کالاها که عموما خوراکی وضروری هستند از پرداخت حقوق گمرکی معاف هستند. 
وی با اشاره به اینکه مجور بندر تجاری هندیجان با مساعدت استاندار خوزستان صادر شده است افزود: تجاری شدن بندر هندیجان سبب خواهد شد که این بندر علاوه بر نقش صیادی ، تجارت و صادرات و واردات کالا داشته باشد و سرمایه گذاری جدیدی در این بندر جنوبی خوزستان شکل گیرد.
استان خوزستان با داشتن 500کیلومتر با ساحل خلیج فارس ، هشت بندر فعال عملیاتی دارد.
بندر امام خمینی به عنوان دومین بندر بزرگ عملیاتی جمهوری اسلامی ایران و ظرفیت 50میلیون تن تخلیه و بارگیری فعال ترین بندر خوزستان به شمار می رود.
برچسب ها: بندر هندیجان
ارسال نظرات
آخرین اخبار