۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵

عدم واگذاری مدیریت بنادرصیادی مازندران به بخش خصوصی

به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی، میزان صید ماهیان استخوانی در آبهای استان مازندران که از بیستم مهر ماه امسال آغاز شده است تا کنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش 67 درصدی همراه بوده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۸۷۳۵
عدم واگذاری مدیریت بنادرصیادی مازندران به بخش خصوصیرئیس اداره کل شیلات استان مازندران در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: هم اکنون در استان مازندران دو بندرصیادی وجود دارد که یکی بندر صیادی بابلسر که درمجاورت رودخانه بابلرود احداث شده و دیگری بندرصیادی امیرآباد که درمجاورت بندر ویژه صیادی امیرآباد بهشهر واقع شده است.
حسن حبیب نژاد عنوان کرد: هر چند بر اساس اصل 44 قانون اساسی واگذاری مدیریت و بهره برداری بنادر صیادی در دستور کار سازمان شیلات ایران قرار گرفته است اما اجرای این پروژه در استان مازندران تا کنون تحقق نیافته است.                                
وی دلیل آن را تکمیل نبودن بنادر صیادی از لحاظ مستندات قانونی و طرح تکمیلی عنوان کرد که باعث شده نتوانیم مدیریت بهره برداری و نگهداری آنها را به تعاونی های بخش خصوصی واگذار کنیم.                                                               
وی در ادامه گفته های خود در خصوص برنامه های این اداره کل جهت افزایش تعداد شناورهای صیادی بیان کرد: با توجه به تعداد شناورهای صیادی محدود و نیز صید مسئولانه برای حفظ و ذخایر آبزیان دریا، هیچ برنامه ای جهت افزایش شناورهای صیادی کیلکا ماهیان نداریم .
مدیر کل اداره شیلات استان مازندران عنوان کرد: هم اکنون دو بندر صیادی فعال در استان مازندران شامل بنادر صیادی بابلسر و امیرآباد به دلیل قدمت طولانی فعالیت دچار فرسودگی شده و نیازمند تعمیر و نگهداری هستند.                                                                   
به گفته وی، در صورت تامین اعتبارات لازم امیدواریم هر چه سریعتر شاهد اجرای پروژه های بهسازی و ساماندهی در بنادر صیادی استان مازندران باشیم.
حبیب نژاد در ادامه بیانات خود تصریح کرد: در حال حاضر در استان مازندران حدود 44 فروند شناورصیادی کیلکاگیر فعالیت دارند که 21 فروند آن در بندرصیادی بابلسر و 23 فروند آن دربندرصیادی امیرآباد پهلوگیری می کنند.                     
مدیر کل اداره شیلات استان مازندران همچنین اذعان داشت: این پهلوگیری بستگی به صیدگاه آنها هم دارد، اگر شرایط در منطقه امیرآباد برای صید مهیا باشد همه شناورها دراین بندر پهلو می گیرند که عکس آنها هم صادق است .                                           
این مقام مسئول در استان مازندران در خصوص وضعیت صید پره در آبهای استان مازندران عنوان کرد: صید ماهیان استخوانی به روش پره همچون سالهای گذشته از تاریخ 20 مهر ماه دراستان آغاز شده است.                                              
وی اعلام کرد: بر اساس آخرین اخبار تا تاریخ سی ام آبان ماه امسال حدود 245 تن انواع ماهیان استخوانی در آبهای مازندران صید شده است.
مدیر کل اداره شیلات استان مازندران اذعان داشت: آمارها حاکی از آن است که صید ماهیان استخوانی درآبهای استان مازندران نسبت به مدت مشابه سال گذشته 67 درصد کاهش داشته است.
حبیب نژاد دلیل اصلی این امر را شرایط جوی و آب و هوایی اعلام کرد که باعث کاهش تلاش صیادی با تعداد پره کشی کمتر شده است.
وی اظهار امیدواری کرد: با مساعد شدن شرایط آب و هوایی در ماه های آینده شاهد افزایش صید ماهیان استخوانی و جبران کاهش صید در ماه گذشته شویم.
به گفته این مقام مسئول در استان مازندران هم اکنون حدود سه هزار و 825 نفر صیاد به صید ماهیان استخوانی به روش پره در آبهای استان اشتغال دارند.
مدیر کل اداره شیلات استان مازندران تاکید کرد: این صیادان در قالب 54 شرکت تعاونی پره درسطح استان مازندران فعالیت دارند.
وی یادآور شد: صید ماهیان استخوانی به روش پره همچون سالهای گذشته تا اواخر فرودین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.
برچسب ها: بنادر صیادی
ارسال نظرات
آخرین اخبار