۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵

ساخت بنادر صیادی خارگ و بردخون؛ به زودی

مدیر کل اداره شیلات استان بوشهر از ضرورت مرمت و نوسازی بنادر صیادی استان بوشهر با تخصیص اعتبارات ملی خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۸۶۶۸
ساخت بنادر صیادی خارگ و بردخون؛ به زودیحسین بهمنیاری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: طی 20 سال گذشته هیچ یک از بنادر صیادی استان بوشهر مورد تعمیر و بازسازی قرار نگرفته اند.
مدیر کل اداره شیلات استان بوشهر بر ضرورت مرمت هر چه سریعتر این بنادر صیادی تاکید کرد و گفت: در سفر اخیر رئیس سازمان شیلات ایران به استان بوشهر نیز این موضوع را مطرح کردیم.                                                                                                      
وی گفت: ایشان نیز قول دادند پیگیریهای لازم را جهت تخصیص اعتبارات لازم جهت مرمت و بازسازی بنادر صیادی استان بوشهر انجام دهند.
این مقام مسئول در استان بوشهر بیان کرد: همچنین مطالعات ساخت دو بندر صیادی خارگ و بردخون در گذشته در استان بوشهر صورت گرفته است.
وی در ادامه تصریح کرد: با وجود اینکه جزیره خارگ به عنوان یکی از مراکز اصلی صیادی استان بوشهر مطرح است اما تا کنون در این جزیره هیچ گونه بندر صیادی ساخته نشده است.                                                                                                           
به گفته این مقام مسئول در استان بوشهر، هم اکنون در جزیره خارگ سکویی جهت تخلیه و بارگیری صید صیادان وجود دارد که امیدواریم هر چه سریعتر با آغاز عملیات ساخت بندر صیادی در این جزیره شاهد تحول صید و صیادی در میان بومیان خارگ باشیم.
وی اذعان داشت: طبق مطالعات انجام شده ساخت بندر صیادی خارگ نیازمند احداث اسکله ،ساخت و نصب اسکله شناور قایق ها، محوطه سازی و احداث ساختمان های پشتیبانی است.                                                                                         
مدیر کل اداره شیلات استان بوشهر تاکید کرد: ساخت بندر صیادی خارگ به 180 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که این مبلغ باید از محل اعتبارات ملی تامین شود.                                        
بهمنیاری عنوان کرد: به منظور انجام مطالعات ساخت بندر صیادی خارگ در گذشته بالغ بر یک میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ملی صرف شده است.
وی در ادامه گفته های خود یادآور شد: همچنین اعتبار لازم جهت ساخت بندر صیادی بردخون، 600 میلیارد ریال برآورد شده است که امید می رود با تامین بخشی از آن، امسال شاهد آغاز عملیات اجرایی ساخت این بندر صیادی باشیم.
وی با بیان اینکه طی سالهای گذشته اعتباراتی برای آغاز عملیات اجرایی این پروژه ها تخصیص نیافته است، اظهار داشت: طی جلسه ای که با حضور رئیس سازمان شیلات ایران برگزار شده بود، مقرر شد به زودی اعتبارات ملی جهت آغاز به کار این پروژه ها تخصیص یابد.
بهمنیاری اذعان داشت: هشت درصد اعتبارات لازم جهت تعمیر، نگهداری و احداث بنادر صیادی از محل منابع ملی تامین می شود و تنها 20 درصد آن را می توان از اعتبارات استانی تامین کرد.                                                                                  
طی هفت سال، تمام بنادر صیادی درجه یک بوشهر به بخش خصوصی واگذار شده است                                  
به گفته مدیر کل اداره شیلات استان بوشهر هم اکنون بیش از 14 هزار صیاد فعال با 546 فروند لنج ،هزار و 690 فروند قایق و 20 فروند کشتی در آبهای بوشهر به صید و صیادی مشغول هستند.                                                                                                                
وی با بیان اینکه بنادر صیادی استان بوشهر به لحاظ میزان توسعه و عملکرد و بهره وری در سه سطح تقسیم بندی شده اند، خاطرنشان ساخت:بنادر صیادی صلح آباد،بوشهر،عامری،دیر،نخل تقی و جلالی در سطح یک و بنادر صیادی دیلم ،گناوه،بندرگاه،رستمی،کنگان،پرک ،جفره،محمد عامری ،لاور و عسلویه به عنوان بنادر سطح دو درجه بندی شده اند.                                                                                 
بهمنیاری عنوان کرد: همچنین بنادر صیادی ریگ، هلیله، شیف، خارگ، جزیره شمالی، بردخون، طاهری، هاله و بساطین، شیرینو، فراکه، جبری،جبرانی، دمیگز، کالو مل گنزه، اختر و تنبک، زیراهک و بریکان جز بنادر سطح سه استان بوشهر محسوب می شوند.                      
مدیر کل اداره شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه واگذاری مدیریت و بهره برداری بنادر صیادی درجه یک استان بوشهر از سال 87 آغاز شده است، یادآور شد: هم اکنون پس از گذشت هفت سال از آغاز این پروژه مدیریت بهره برداری و نگهداری تمام بنادر صیادی استان بوشهر به بخش خصوصی واگذار شده است.
به گفته بهمنیاری، این امر تاثیر بسزایی در افزایش بهره وری در بنادر صیادی استان توسط تعاونی های صیادی بخش خصوصی داشته است.
این مقام مسئول در استان بوشهر تاکید کرد: نظارت اداره کل شیلات استان همواره بر عملکرد این تعاونی های صیادی بخش خصوصی که عهده دار مدیریت و نگهداری بنادر صیادی استان هستند، وجود دارد.
برچسب ها: بندر صیادی
ارسال نظرات
آخرین اخبار