۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰

تولید میگوی سال آینده بوشهر با ورود مولد SPF

مولدSPF به منظور مقابله با شیوع بیماری در تولید میگوی پرورشی استان بوشهر به مراکز تکثیر و پرورش این استان بوشهر وارد خواهد شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۸۶۵۱
تولید میگوی سال آینده بوشهر با ورود مولد SPFمدیر کل شیلات استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه در سفر اخیر رئیس سازمان شیلات ایران به استان بوشهر، مسائل و مشکلات شیلات استان مورد بررسی قرار گرفت و پیرامون آبزی پروری و صید و صیادی تصمیماتی اخذ شد گفت : خسارت وارده به پرورش دهندگان میگوی استان بوشهر به دلیل شیوع بیماری لکه سفید در برخی مزارع استان در سال جاری به یک معضل بزرگ بین پرورش دهندگان تبدیل شده است.                               
حسین بهمنیاری یادآور شد: حدود 75 درصد از مزارع پرورشی بیمه شده بودند که خسارت آنها از این طریق پرداخت خواهد شد.                              
وی اذعان داشت: با قول های مساعد رئیس سازمان شیلات ایران و همکاری استانداری و ستاد حوداث غیر مترقبه استان، قرار است خسارات وارد به مزارع فاقد بیمه نیز تامین شود.                                                                                 
تولید هشت هزار و 700 تن میگوی پرورشی در بوشهر                                                                                     
مدیر کل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه هم اکنون برداشت میگو در مزارع استان تقریباً به اتمام رسیده است، بیان کرد: بر اساس آخرین آمار تا کنون هشت هزار و 700 تن میگو در استان برداشت شده است در حالی که سال گذشته 14 هزار و 500 تن میگو در اراضی پرورشی استان بوشهر تولید شده بود.
بهمنیاری اظهار کرد: امسال سه هزار و 870 هکتار مزرعه به منظور پرورش میگو زیر کشت رفته بود که نسبت به سال گذشته اندکی کاهش یافته بود.
این مقام مسئول در استان بوشهر بیان کرد: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته قصد داریم زمینه را به زودی برای تولید بهتر در سال آینده فراهم کنیم.
سال 95، چهار هزار هکتار مزرعه پرورش میگو زیرکشت می رود                                                                      
وی گفت: در این راستا قرار است مولد SPF را از خارج کشور وارد کنیم تا با تکثیر و پرورش این گونه نسبت به تولید میگوی عاری از بیماری در استان بوشهر طی سال آینده اقدام شود.                                                             
مدیر کل شیلات استان بوشهر اظهار داشت: رعایت موارد بهداشتی در زمان تکثیر لاروها نیز از اهمیت بسیار زیادی در راستای جلوگیری از شیوع بیماری بین میگوها برخوردار است.                                                                                
وی تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته قصد داریم امسال با اندکی افزایش، چهار هزار هکتار از اراضی میگوی استان را زیر کشت ببریم.
بهمنیاری در ادامه بیانات خود یادآور شد: سعی خواهیم کرد با تولید میگو در سال آینده یک تعادلی را در میزان تولید ایجاد کنیم تا به تدریج بتوانیم اهداف بلند مدت تعیین شده برای توسعه صنعت میگو در استان بوشهر را اجرایی کنیم.                                  
به گفته وی، استان بوشهر در میان سایر استان های ساحلی تولید کننده میگوی پرورشی از نظر میزان تولید همواره رتبه نخست را دارا بوده است.
بهمنیاری متذکر شد: امسال در مرداد ماه برخی مزارع پرورش میگوی استان دچار بیماری شدند که بیماری در آنها کنترل شد اما شروع فصل سرما از اواسط شهریور ماه، بیماری در مزارع بیشتری شیوع یافت و کنترل آن نیز از دست پرورش دهندگان خارج شد.                                               
وی بیان کرد: به همین دلیل پرورش دهندگان میگو با سرعت زیاد اقدام به برداشت میگوهایی که هنوز به سایز کامل نرسیده بودند، کردند تا بتوانند از میزان خسارت وارده بکاهند.
برچسب ها: پرورش میگو
ارسال نظرات

نظرات کاربران

غلامعباس زرشناس Iran (Islamic Republic of) ۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸
0
0
لطفا بفرمایید چه برنامه ای برای تولید میگوی SPF در داخل دارید
آخرین اخبار